~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس شهید سید محمد میرصلحدار در سال 1340 در روستای صلحدار از توابع استان مازندران متولد شد؛ وی دوره ابتدایی و راهنمایی را در روستای محل زندگی با موفقیت گذراند و برای ادامه تحصیل به شهرستان بابل عزیمت کرد.

شهید صلحدار در کنار تحصیل در کار کشاورزی نیز به پدرش کمک می‌کرد و در همان دوران که همزمان با راهپیمایی‌های مردم علیه رژیم شاهنشاهی بود در توزیع اعلامیه و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به دلیل علاقه به شغل معلمی وارد این حرفه شد و به تدریس احکام دینی و مسایل مذهبی پرداخت؛ وی در دوران دفاع مقدس به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در سال 1366 در عملیات والفجر 8 در شلمچه به شهادت رسید.

جعفر آقاجان‌پور دوست شهید صلحدار می‌گوید: شهید صلحدار بسیار ساده پوش بود و همیشه ذکر بر لب داشت.

وی با بیان اینکه از شهید صلحدار از بیماران عیادت می‌کرد، می‌افزاید: او خودش را وقف دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌دانست.

بخشی از وصیت‌نامه شهید

ای جوانان عزیز، جوانی‌تان و قدرت و سلامتی‌تان را برای خدمت به اسلام و کمال خودتان صرف کنید و برای سعادت دنیا و آخرتتان خدمت کنید.

خواهرانم، حجاب سنگر شماست که از خون جوانان بالاتر است و شهدا برای این ارزش‌ها، ایثار جان نموده‌اند.

برادران و خواهران ارجمند مربی، مسئولیت سنگین‌تری بر دوش شماست و آن گسترش دادن فرامین الهی است در روح و قلب آینده‌سازان، چرا که شما چون روحانی و علمایی در سنگر مدارس می‌باشید که امام، آنها را طیبان جامعه اسلامی نام نهاد که با سلاح قرآن و عترت باید اهداف ربانی‌تان را دنبال کنید.