~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران به اهمیت امر خطیر قضا اشاره کرد و افزود: به خدمتگزاری به این مردم به ویژه در کسوت قضا که امری مهم و نشات گرفته از ولایت است افتخار می‌کنیم، جایگاه قضا در حقیقت از آن ولایت است و همه ما بعنوان سربازان ولایت در این سنگر مقدس به انجام وظیفه مشغولیم.

وی اظهار کرد: باید توجه داشت که احقاق حق و اجرای عدالت صرفاً به عهده قوه قضاییه نیست بلکه به فرموده قرآن کریم همه آحاد جامعه و مسئولین در عرصه‌های مختلف در این راستا مسئولیت داشته و باید تلاش نمایند، لیکن چنانچه افرادی در این راستا کوتاهی کنند در آن صورت قوه قضاییه وارد عمل شده و در برابر تجاوزگران به حقوق مردم برابر موازین قانونی و با قاطعیت می‌ایستد و عدالت را اجرا می‌کند.

اسماعیلی افزود: این نکته آنقدر حساس است که حتی صلح و سازشی که در شوراهای حل اختلاف به انجام می‌رسد باید بر اساس عدالت باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جهان بشریت به انحاء مختلف از بی عدالتی رنج می‌برد، بویژه در جوامع مظلوم اسلامی مانند یمن، بحرین، افغانستان، لیبی، مصر، سوریه و عراق جنایات هولناکی رخ می‌دهد که با روح عدالت در تضاد است.

وی گفت: به نظر می‌رسد اگر حکمرانان پیام قرآنی را رعایت می‌کردند در آن صورت جهان گلستان می‌شد، البته ما معتقدیم که با ظهور آقا امام زمان (عج) چهره جهان دگرگون شده و عدالت به معنای کامل آن محقق خواهد شد.

در این مراسم از زحمات "محمدعلی شجاعی" تقدیر بعمل آمد و "رضا مسلمی" که پیش از این در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملارد انجام وظیفه می‌نمود با دریافت ابلاغ قضایی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی بخش آفتاب معرفی و آغاز بکار کرد.