به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس در پیام حمیدرضا کفاش رئیس سازمان دانش‌آموزی همزمان با شروع سال تحصیلی 95-94 خطاب به دانش‌آموزان پیشاهنگ پیشتاز و فرزانه این سازمان آمده است: بازگشایی مدارس و آغاز بهار تعلیم و تربیت را به شما دانش‌‌آموزان پیشاهنگ پیشتاز و فرزانه سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته و از خداوند منان برای شما عزیزان در سال تحصیلی جدید موفقیت و بهروزی مسألت دارم.

هدف اصلی سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد بستر مناسب برای شکوفایی تربیت اجتماعی دانش‌آموزان عزیز این مرز و بوم و ترسیم چشم‌اندازهای روشن برای فتح قله‌های رفیع علم و فناوری می‌باشد لذا شما به عنوان پیشاهنگان پیشتاز و فرزانه باید تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مدارس را تحت پوشش قرار داده و بازوان قدرتمندی برای مدیران و مربیان عزیز باشید.

در این پیام آمده است: امیدواریم در سال تحصیلی جدید و در سالی که به نام "همدلی و همزبانی دولت و ملت" نامیده شده، شاهد حضور منسجم و فراگیر دانش آموزان پیشاهنگ پیشتاز و فرزانه سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران، در تمامی فعالیت‌های مدرسه اعم از فعالیت های اردویی، نماز جماعت، تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی، جُنگ‌های شادی، حضور فعال در کتابخانه و سایر فعالیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی باشیم.

در این راستا لازم است پرسش مهر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با عنوان "بعد از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها فرصت‌های پیشروی ما چیست و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت‌ها استفاده کنیم؟ " را در دستور کار اصلی خود قرار داده و باشکوه‌تر از گذشته همه دانش‌آموزان را برای این رویداد ملی بسیج نمایید.