به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس ،احمد مسجد جامعی در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورا با اشاره به قرائت قرآن توسط مختاباد ،گفت: امروز بر حسب اتفاق آقای مختاباد قرائت قرآن برای آغاز جلسه را انجام دادند که سبک قرائت وی در دستگاه شور ایرانی بود.

وی ادامه داد : ما ایرانیان در قرائت قرآن همانند خوشنویسی دارای سبک هستیم و باید این سبک ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مسجد جامعی افزود: در حال حاضر فضای قرائت قران تحت الشعاع قرائت قاریان عرب زبان و مصری است در حالی که ما تجربیات گران بهایی در قرائت قران داریم.

وی اضافه کرد: از اینرو من از آقای مختاباد می‌خواهم که بر اساس یک تعهد اخلاقی مجموعه‌ای از قرائت‌های خود را همانند مجموعه ترانه‌های وصال که در نعت و منقبت امام زمان بوده را در اختیار مردم قرار دهد.

مسجد جامعی در ادامه سخنان خود به خانه موزه اخوان ثالث اشاره کرد و گفت: ما در دوره سوم شورای اسلامی شهر پیشنهاد خرید خانه اخوان ثالث را داده بودیم که به واسطه جایگاه این شاعر بزرگ می‌بایست این کار ارزشمند را می‌کردیم و این اقدام توسط شهرداری تهران انجام شد اما متاسفانه این خانه هیچ نشانه‌ای از اخوان ثالث ندارد.

وی افزود: طراحی خانه به جای الهام گرفتن از موزه‌ها بر اساس تیپ خانه‌های مسکونی بوده و محیط داخل خانه هیچ قرابتی با یک خانه شاعر ندارد و تغییراتی در ظاهر ایجاد شده که به زعم دوستان ، خدمت ، اما در اصل نوعی اجحاف است.

مسجد جامعی تصریح کرد: کارکنان این مجموعه هیچ شناختی از فضای فرهنگی ادبی کشور و شاعر ندارند و هیچ عکس ، کتاب و یا اثری از مهدی اخوان ثالث در این خانه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: می‌طلبد لایحه‌ای در جهت تملک ، بازسازی ، نوسازی و بهره برداری از خانه مشاهیر و خانه موزه های شهر تهران تنظیم شود.