به گزارش پارس به نقل از خراسانج: با کنترل درست دیابت احتمال خیلی زیاد وجود دارد که اختلال رتینوپاتی به مرحله بعدی نرسد. کنترل قند خون و مراجعه منظم به متخصص چشم در این زمینه بسیار مهم و موثر است.

س: دختر یک ساله ام لکه های قرمز روی سفیدی چشمش دارد. آیا جای نگرانی است؟

ج: اگر لکه ها پراکنده است و دچار التهاب یا ناراحتی در چشم نشده و حالت چشم طبیعی به نظر می آید، به احتمال زیاد علت، مشکل عروقی در سفیده چشم است. رگ های خونی اضافه به شکل لکه های قرمز ظاهر می شود. از آن جا که مشکل در بینایی ایجاد نمی کند، جای نگرانی ندارد. اما برخی افراد که به زیبایی اهمیت زیادی می دهند می توانند از متخصص بخواهند تا با لیزر آن را از بین ببرد.

س: همیشه احساس خستگی می کنم. علت و راه حل آن چیست؟

ج: خواب کافی اهمیت زیادی دارد. متأسفانه با مشغله کاری که داریم گاهی این امر ناممکن است اما رعایت چند نکته از جمله تنظیم ساعت خواب و بیداری در تمامی روزهای هفته، مصرف نکردن نوشیدنی های حاوی کافئین پس از ساعت ۶ بعدازظهر، ورزش نکردن قبل از خواب و تماشا نکردن تلویزیون در رختخواب مهم است.

س: چگونه می توان مانع از تکرار عفونت لوله ادراری شد؟

ج: با تشخیص علایم و مراجعه به موقع به پزشک می توان مانع از آن شد. باید توصیه های پزشک را تا آخر رعایت کنید و دوره آنتی بیوتیک تجویز شده را به اتمام برسانید و مصرف مایعات را افزایش دهید؛ به طور منظم مثانه را تخلیه کنید به ویژه شب قبل از خواب.

نتایج بررسی های جدید نشان می دهد که مصرف روزانه آب زغال اخته می تواند در پیشگیری از عفونت مثانه موثر باشد. زغال اخته دارای ترکیبی است که مانع از چسبیدن باکتری به دیواره لوله ادراری می شود.