1-تابستان امسال با یکی ازدوستان انجمن تهران در دفتر یکی از مجلات گفتگویی داشتم که البته تاکنون منتشر نشده است در بخشی از گفتگو صحبت به خط امام و گفتمان امام رسید که بنده عرض کردم خط امام و گفتمان امام ملاک حقانیت سایر گفتمان هاست، اینجا بود که دوستمون گفت بله ملاک خط امام است اما اما پاریس نه امام تهران!

imamhijab

2-اینکه قائل باشیم امام پاریس متفاوت از امام تهران است خود جفا به امام و انقلاب و مردم است و البته خطی است که نهضت آزادی و جبهه ی ملی پس از سال 60 پی گیری می کردند ، اما بد نیست  برای نظاره کردن غرض ورزی عده ای به برخی از مرضع امام در پاریس اشاره کنیم .

3- یکی از مهم ترین مصاحبه های امام در فرانسه، مصاحبه با روزنامه ی السفیر لبنان است که روزنامه اطلاعات مورخ 29 دی 1357 بخش هایی از آن را بازنشر کرده است امام در این مصاحبه مباحث مفصلی در باره ی موضع انقلاب در خصوص آمریکا ،اسرائیل و بهائیت و...بیان می کنند والبته در بخشی از مصاحبه به سوال خبرنگار در باره ی چادر و بد حجابی جواب می دهند.

4- روزنامه ی اطلاعات می نویسد:
... حضرت آیت الله خمینی در پاسخ به این سوال که آیا در جمهوری اسلامی زنان مجبور خواهند شد چادر سر کنند تاکید کرده اند که زنان مسلمان به خاطر تعلیمات اسلامی چادر را انتخاب کرده است در آینده زنان آزاد خواهند بود در این باره تصمیم بگیرند ،ما تنها از به کار بردن لباس هایی که برخلاف عصمت و عفت عمومی است جلوگیری خواهیم کرد.

5- امام راحل در نخستین دست‌نوشته خود که از عزم ایشان برای شکست نظام شاهنشاهی و ایجاد انقلاب اسلامی خبر می‌دهد و از آن بعنوان «نخستین سند مبارزاتی انقلاب اسلامی» یاد می‌شود نیز به اهمیت مسئله حجاب اشاره و ضمن تأکید بر ضرورت «قیام» اینگونه تأکید می‌کنند: قیام برای نفس است که چادر عفت را از سر زن‌های عفیف مسلمان برداشت و الآن هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جاری است و کسی بر علیه آن سخن نمی‌گوید.

6- حضرت امام، همچنین در ماه‌های نخست پس از انقلاب اسلامی نیز در یکی از بیانات خود در ۱۵ اسفند سال ۵۷ در همین زمینه فرموده بودند: الآن وزارتخانه‌ها ـ این را می‏گویم که به دولت برسد، آن طوری که برای من نقل می‏‌کنند ـ باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‏‌های اسلامی نباید زن‌های لخت بیایند؛ زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند.