پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رضا مقدسي- در ماجراي اسيدپاشي اصفهان ، که شبکه «ملکه اليزابت دوم» يعني «بي بي سي» براي برقراري رابطه بين اسيدپاشي و موضوع حجاب و امر به معروف سنگ تمام گذاشت ،مشابه همين رفتار را دو سال قبل در کشور خودشان هم اجرا کردند. در سال ۲۰۱۲ زني به نام "مري کينه " که به دليل حسادت بر روي زني ديگر به نام "نوآمي اوني " اسيد پاشيده بود براي شناخته نشدن از پوشيه و چادر استفاده کرد اما دادگاه اين زن با يک سال تاخير در ژانويه امسال  برگزار شد. اين تاخير تامل برانگيز در دستگيري مجرم و تشکيل دادگاه ، به رسانه هاي انگليسي فرصت داد تا حسابي عليه حجاب و مسلمانان عقده گشايي کنند. جالب است وزارت خارجه انگلستان بعد از اين ماجرا به شکلي معنادار با صدور اطلاعيه اي کشورمان را به «خشونت ورزي ديني عليه شهروندانش» متهم کرد و خواستار پرهيز اتباع انگليس از مسافرت به ايران شده است. بد نيست درباره تاريخچه اسيدپاشي بدانيد که اولين حمله اسيدي به اشخاص از کشور ملکه اليزابت شروع شد و بعد از آن اين شيوه انتقامجويي زشت ، به ديگر کشور ها صادر شد. براساس آمارهاي رسمي که چند ماه قبل در مجله گاردين به چاپ رسيد طي سال گذشته ( 2013) ميزان حملات اسيدي در بريتانيا نسبت به سال قبل از آن 400 درصد افزايش داشته است.

از شيطان بزرگ تا شيطون بلا
13 آبان که روز ملي مبارزه با استکبار جهاني نام گرفته امسال با عاشورا يعني روز " نه " به هرگونه سلطه و سازش همزمان شد. در همين ماجراي تسخير لانه جاسوسي آمريکا که بعضي ها امروز ديگر از بردن لفظ لانه جاسوسي ابا دارند و دوست دارند بگويند سفارت سابق آمريکا ! هم دانشجوياني بودند که خط مبارزه شان با استکبار عاشورايي شد و در صحنه هاي باشکوه دفاع مقدس به اوج عزت رسيدند ؛ شهداي والامقامي همچون محمد حسين علم الهدي و يارانش ، سرداران شهيد محسن وزوايي، وراميني و ديگران؛ و هم کساني داريم که از گذشته خود نادم وپشيمان شدند و به عنوان آدمهايي اهل" تعامل سازنده "! به ديدار گروگان سابق خود رفتند و به تعبير دوستي "شيطان بزرگ " در نگاه آنها دچار استحاله شد و حالا ديگه به اون ميگن" شيطون بلا "!

متلک پراني متمدن ها
يک دختر آمريکايي به نام شوشانا رابرتس هفته گذشته فيلمي از 10 ساعت قدم زدنش در خيابانهاي نيويورک را در يوتيوب منتشر کرد که طي اين مدت بالغ بر يکصد بار مورد تعرض و آزارهاي کلامي مردان آمريکايي قرار گرفته است. اين دختر که بر اساس حال و هواي اجتماعي آمريکا و غرب ظاهري معمولي دارد، با وجود اين که از متلک پراني هموطنانش به ستوه آمده ،به عنوان اعتراض اقدام به تهيه چنين فيلمي و انتشار آن بر روي شبکه هاي اجتماعي کرده است.جاي تامل است که در جامعه آمريکايي که خود را متمدن تر از همه خلايق مي دانند و يا به تعبير برخي تصورات وطني که مردم ينگه دنيا را آدمهاي چشم و دل سير مي پندارند؛چرا بايد شاهد چنين صحنه هاي آزار دهنده اي بود !؟ در سالهاي اخير به دنبال همين اتفاقات زنان آمريکايي مجبور شده اند "سازمان مبارزه با پديده تعرض و آزارجنسي زنان" را راه بيندازند. تحليل شما از علت اين رفتارها چيست؟