به گزارش پارس به نقل از مهر، حسین مهری در نشست خبری که در آستانه ۱۷ مهر روز جهانی پست برگزار شد با اعلام این خبر گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و با امضای تفاهم نامه با استانداری ها و سازمان فناوری اطلاعات قرار است در فاز نخست در سال ۹۴ تعداد۲۰ میلیون، در سال ۹۵ تعداد ۳۵ میلیون و در سال ۹۶ تعداد ۵۷ میلیون نفر از ایرانیان بالای ۱۵ سال دارای ایمیل ملی شوند.

وی با اشاره به اقدامات شرکت پست در ۶ ماهه اول سال جاری از توزیع ۳۱۰ میلیون مرسوله پستی شامل پست پیشتاز، پست سفارشی و سرویس های الکترونیکی و خدمات فروشگاهی خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۶ میلیون ترافیک مربوط به مرسولات پست پیشتاز و ۱۸ میلیون ترافیک مربوط به سرویس های الکترونیکی و نیز ۱۱۴ میلیون سرویس خدمات فروشگاهی بوده است که این ارقام نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹ درصدی داشته است.

مهری با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال چهار سرویس و ۸۰ خدمت جدید وارد شبکه پستی شده است، گفت: سرویس های مالی، اینترنتی و توزیع زمان مرسولات با درخواست متقاضی و نیز سرویس پس کرایه از جمله این سرویس ها بوده است. در همین حال در آستانه روز جهانی پست قرار است پنج سرویس جدید و چهار پروژه عمرانی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت پست از توزیع بار و وسایل حجاج و زائران بیت الله الحرام خبر داد و گفت: از ۱۷ مهرماه همزمان با اولین پرواز حجاج در فرودگاه امام خمینی و بنا بر توافقات سازمان حج و زیارت و مدیریت فرودگاه امام خمینی تمامی بارهای زائران مکه مکرمه در هشت استان از طریق شرکت پست توزیع می شود.

وی ادامه داد: این وسایل از روز پنجشنبه و حداکثر ظرف ۴۸ ساعت به مکان هایی که حجاج از قبل اعلام کرده بودند ارسال خواهد شد.

وی این استان ها را تهران، قم، البرز، سمنان، مازندران، همدان، قزوین و خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: برای این سرویس هیچ هزینه ای از حجاج دریافت نمی شود.

مدیر عامل پست همچنین از راه اندازی سرویس پست تلفنی (۱۹۳) از ابتدای سال ۹۴ خبر داد و گفت: فاز آزمایشی این پروژه و نیز پروژه پست لجستیک در حال اجرا است که پیش بینی می شود در ابتدای سال آینده این دو سرویس به صورت همگانی عرضه شود.