محسن پیرهادی در گفت و گو با خبرنگار پارس نیوز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس پاسداشت مجاهدت و جانفشانی دلیرمردانی است که عاشقانه و عارفانه به ندای بنیانگذار انقلاب اسلامی لبیک گفتند و در راه پاسداری و صیانت از هویت و فرهنگ ناب و متعالی جامعه اسلامی از جان و مال خود گذشتند.

پیرهادی ابراز داشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهدات و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، بسیج شهرداری تهران پس از نصب تمثال مبارک شهدا در سطح شهر تهران، در اقدامی دیگر از "فرهنگ نامه شهدای شهر تهران"  رونمایی می کند.

وی با اعلام این خبر افزود: با توجه به عدم مجموعه ای کامل از اطلاعات شهدای شهر تهران، بر آن شدیم تا اطلاعات شهدا را شناسایی و جمع آوری کنیم که در نهایت برای اولین بار اطلاعات و مشخصات حدود دو هزار و دویست تن از شهدای شهر تهران در 3 جلد و در 1367 صفحه و به تفکیک مناطق 22 گانه گردآوری شده است.

مسئول سازمان بسیج شهرداری افزود: فرهنگ نامه مذکور شامل تصاویر، اطلاعات شهدا، تاریخ و محل شهادت است که به تفکیک مناطق 22 گانه شهر تهران جمع آوری شده است و اول مهرماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور سران کشوری و لشکری در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

پیرهادی با بیان این که فعلا ویرایش اول این فرهنگ نامه منتشر خواهد شد از خانواده های شهدا و مردم تهران درخواست کرد پیشنهادات، انتقادات و موضوعات مربوط به این کتاب را به دبیرخانه مربوط به آن اعلام کنند تا اشکالات یا کمبودهای احتمالی آن در ویرایش های بعد رفع شود.

گفتنی است حضور عموم مردم در این مراسم بلا مانع است