به گزارش پارس؛ فرهاد اقطار در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: اطلاعات و آموزش هایی در مورد دوستیابی در فضای مجازی، چت کردن، وارد کردن رمز، عکس گذاشتن، امنیت استفاده از آن و غیره از جمله مواردی است که در طرح امنیت در طرح مجازی کودکان و نوجوانان اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه کودکان در دو گروه سنی هفت تا ۱۰ سال و ۱۰ تا ۱۴ سال در این طرح مورد تاکید قرار گرفته اند. همچنین در این رابطه چندین پوستر و کتاب آموزشی طراحی شده است.

مدیر کل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: در آموزش فضای مجازی آموزش های بزرگسالان نیز مدنظر قرار گرفته به طوریکه از اوایل مهر ماه پوستر و کتابچه هایی در این ارتبط به صورت رایگان میان خانواده ها و مجتمع های آموزشی، فرهنگسراها، مدارس و غیره توزیع می شود.

به گفته اقطار، پس از بررسی های کارشناسانه استانداردهای لازم درباره آموزش نحوه استفاده از فضای مجازی را تدوین کرده ایم که تمام این موارد را به صورت کتابچه های کوچک علاوه بر پوستر در اختیار کودکان دانش آموزان و خانواده ها قرار می دهیم.

وی با اشاره به اینکه دختران بیش از پسران در فضای مجازی مورد تهدید قرار دارند گفت: شرایط اجتماعی، بزرگ و کوچک بودن استان ها و شهرهای مختلف در تدوین امنیت استفاده از فضای مجازی مورد تاکید قرار گرفته و مواردی که مانع سوء استفاده از دختران در فضای مجازی می شود به آنها آموزش داده خواهد شد.