به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، ˈحسن قاضی زاده هاشمی ˈ در نشست مشترک با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام این مطلب افزود: بازار دارویی اشباع شده و مشکل دسترسی مردم به دارو در سال جدید کمتر هم خواهد شد.

وی تاکید کرد: در روزهای پایانی سال هم شاهد خبرهای خوشی در حوزه اعتبارات و بخش های دیگر نظام سلامت خواهیم بود.

وزیر بهداشت از تشکیل کمیته ای برای نظارت بر ساماندهی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی خبر داد و اظهار داشت: حقیقت این است که کمیسیون بهداشت، درمان و نمایندگان مجلس امسال در تصویب بودجه های بیشتر برای نظام سلامت خیلی به ما کمک کردند و اگر مبالغ قانون اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده و ۱۰ درصد هدفمندی اختصاص یابد، کمک شایانی به مردم انجام می شود.

هاشمی ادامه داد: در بحث های مربوط به هدفمندی تاکنون بالغ بر ۴۰۰ ساعت جلسه در وزارت بهداشت تشکیل شده و شوراهای سیاستگذاری و فناوری سلامت ما هفته ای دو تا سه جلسه در این خصوص برگزار می کنند.

وی تصریح کرد: تولید واکسن، دارو، سر و سامان دادن به وضعیت شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی، تقویت بیمه ها، تشکیل جلسات شورای عالی امنیت و سلامت غذا، اجرای طرح های درمانی، آموزشی و پژوهشی، برنامه هایی است که باید برای بهبود اوضاع سلامت در سال جدید پیگیری شود که اگر این برنامه ها انجام شود چهره نظام سلامت در سال جدید تغییر می کند.