علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به افزایش حقوق کارگران، اظهار داشت: طبق گزارش منتشر شده بانک جهانی در خصوص امنیت غذایی ۲۰۲۳، ایران جزء کشورهایی است که به لحاظ امنیت غذایی تورم بالایی را تحمل می‌کند، این گرانی و تورم زندگی اقشار ضعیف جامعه به ویژه کارگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه حقوق و دستمزد کارگران با تورم حاکم در جامعه همخوانی ندارد و هر ساله تورم پیشتاز این مسئله است، افزود: طی مصوبه مجلس مقرر شد کف حقوق کارمندان و بازنشستگان برای سال آینده به 10 میلیون تومان افزایش یابد و حتی افزایش حقوق کارمندان با تلاش نمایندگان به میزان ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۳ خواهد بود، بر همین اساس افزایش حقوق کارگران سال آینده باید رشد معقولانه نسبت به گرانی جامعه داشته باشد.

 رئیس فراکسیون کارگری مجلس  افزود: تورم حاکم در جامعه قرار بود از سوی دولت کنترل شود. نه تنها کنترل نشد، بلکه راکد هم نماند و سیر صعودی خود را طی کرد.

بابایی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ پیش بینی افزایش حداقل ۴۵ درصدی حقوق کارگران را می کنیم، اظهار کرد: در سال جاری با پیشنهاد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار حقوق کارگران حدود ۲۷ درصد افزایش پیدا کرد و دستمزد آنها به بالای ۵ میلیون تومان رسید؛ اما این رقم در سال ۱۴۰۳ به میزان حداقل ۴۵ درصد باید رشد داشته باشد تا با کمترین دریافتی کارمندان فاصله نداشته باشند.