احمدحسین فلاحی ، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، در انتقاد نسبت به بی‌توجهی به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی در گذشته، اظهار داشت: صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی به‌علت عملکرد مدیران ادوار گذشته در حال ورشکستگی است و این یعنی ممکن است تا چند سال آینده قدرت و توان پرداخت حقوق بازنشستگان را اصلاً نداشته باشند. بنابراین باید با مدیریت صحیح صندوق ها را متحول کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز فکری به حال این صندوق‌ها نکنیم، ورشکسته خواهند شد، تصریح کرد: این طرحی که ارائه کرده‌اند، یک طرح موقتی در برنامه هفتم توسعه است که بتواند این صندوق‌ها را از ورشکستگی نجات دهد تا تدابیری اتخاذ شود و شرکت‌های مربوطه مجدد احیاء و مشکلات حل شود که ممکن است تا چند سال آینده نیز مورد بازنگری قرار گیرد و با تامین سرمایه، مشکل صندوق‌های بازنشستگی هم حل و فصل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته نگرش صحیح به این مسئله با در نظر گرفتن حقایق این است که اگر این چند سال اضافه شود مهم است یا اینکه صندوق‌ها بر اثر ورشکستگی قادر به پرداخت حقوق به هیچ یک از بازنشستگان نباشند.

فلاحی بیان داشت: وقتی اطلاعات ناقص و یک‌‌سویه به مردم داده شود، نتیجه مثبتی عاید نمی‌شود، لذا مجلس یازدهم تلاش می‌کند که شرایط برای این قشر زحمتکش جامعه متناسب‌سازی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی به‌علت عملکرد مدیران ادوار گذشته در حال ورشکستگی است تاکید کرد که طرح مجلس در برنامه هفتم توسعه، راهکاری موقتی است که بتواند آنها را از ورشکستگی نجات دهد.

انتهای پیام/