به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، این سویه فرعی که در حال حاضر با نام BA.۶ و نام مستعار "اِریس" شناخته می‌شود، تاکنون در دانمارک و آمریکا دیده شده است و به دلیل تمایل گزارش شده به جهش، دانشمندان را در حالت آماده باش قرار داده است.

دکتر «تریشا گرین‌هال»، کارشناس مراقبت‌های اولیه بهداشتی دانشگاه آکسفورد در توییتی نوشت: «به نظر می‌رسد که بار دیگر زمان آن رسیده است که استفاده از ماسک اجباری شود.»

با این حال، برخی دانشمندان دیگر عنوان کردند که بازگرداندن سیاست‌های ماسک کمکی نمی‌کند.

دکتر «کریستینا پاگل»، می‌گوید: «در انگلستان، افزایش موارد کووید نشان می‌دهد که بریتانیا در چنگال موج جدیدی از ویروس قرار دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «از آغاز ژوئیه ۲۰۲۳، پذیرش روزانه بیماران مبتلا به کووید در بیمارستان افزایش یافته است (بیش از دو برابر در ۴ آگوست در مقایسه با چهار هفته قبل)، و تعداد بیماران بستری در بیمارستان عمدتاً به دلیل کووید نیز در این زمان دو برابر شده است.»

در حالی که دکتر پاگل خاطرنشان کرد که این زیرسویه‌ها به خودی خود موج بزرگی ایجاد نمی‌کنند، او به عوامل دیگری اشاره می‌کند که می‌تواند این موضوع را تشدید کند.

به گفته وی، تقریباً همه افراد زیر ۵۰ سال به مدت ۱۸ ماه و بیشتر دوز واکسن دریافت نکرده‌اند. از این‌رو، به احتمال زیاد برای ایجاد موج بزرگی در سپتامبر (اواخر شهریور) امسال که همراه با بازگشت به مدرسه و کار و صرف زمان بیشتر در داخل فضاهای بسته، جایی که ویروس بیشترین شیوع را دارد، کافی باشد.

دانشمندان می‌گویند سویه Eris از سویه اومیکرون از ویروس کرونا، در حال انتشار است و می‌تواند به ایجاد موجی بزرگ‌تر از گونه‌های پیشین منجر شود.