فرداشب در چارچوب هفته بیست و یکم لالیگا بارسلونا در نیوکمپ میزبان بیلبائو است.

کومان در نشست خبری پیش از این مسابقه گفت: اتلتیک تیم قدرتمند و بسیار فیزیکی است. ما در بسیاری از جهات پیشرفت کرده‌ایم و می‌خواهیم این روند خوب خود را ادامه دهیم. بیلبائو در زمینه خطا و کرنر بسیار قوی کار می‌کند و بسیار مهم است که خطای بی‌موردی از ما سر نزند.

وی ادامه داد: تاکنون تغییرات زیادی در ترکیب داده‌ایم. بازیکنان جوان توانستند رقابت خوبی انجام دهند ولی همچنان نیاز دارند تا با تیم هماهنگی بیشتر پیدا کنند.

سرمربی بارسلونا اظهار داشت: بارسا در جایگاهی نیست که بتواند چیزهای زیادی برنده شود. ما باید واقع بین باشیم و بدانیم از کجا آمده‌ایم و چه تغییراتی داشته ایم. همه چیز وابسته به یک بازیکن نیست. مشخصا تا پایان فصل ما می‌جنگیم اما نگاهمان باید واقع‌بینانه باشد.

با اینکه سرمربی بارسلونا مرتباً درخواست یک مدافع می‌کرد و به نظر می‌رسید «اریک گارسیا» در زمستان راهی نیوکمپ می‌شود ولی این اتفاق به دلیل مسائل مالی رخ نداد. بارسلونا تا پایان فصل هیچ خریدی نخواهد داشت و باید با این ترکیب تا انتها برای جام‌ها مبارزه کند.

کومان در این خصوص گفت: خیلی مهم است کسی را به این تیم بیاوریم که ترکیب را بهبود بخشد. اگر در ژانویه این مسئله رخ نداد، در سال بعد بازیکن مدنظر را جذب می‌کنیم.

وی ادامه داد: عدم خرید بازیکن مرا اذیت نمی‌کند زیرا این کاری است که باشگاه باید انجام دهد. بازیکنان نیز نباید با چنین اتفاقی اذیت شوند زیرا ما هر روز با هم صحبت می‌کنیم و آنها نیز در بازی‌ها سهیم هستند. این اتفاقات ممکن است برای هر تیمی در دنیا رخ بدهد و من چنین مسئله را مشکل نمی‌بینم.

به گزارش فارس، صحبت‌های کومان به مشکل اقتصادی باشگاه بارسلونا در این فصل بازمی‌گردد. آنها بدهی فراوانی را به ثبت رساندند و باید در مدت کوتاهی بیش از 700 میلیون یورو بپردازند. همین عامل باعث شده تا بارسا نتواند هیچ خریدی را انجام دهد.

سرمربی بارسلونا اظهار داشت: من با پپ گواردیولا در روز تولد 50 سالگی‌اش صحبت کردم ولی در خصوص اریک گارسیا ما چیزی نگفتیم زیرا به ما ربطی ندارد. او مطمئناً در فصل آینده به جمع ما اضافه می‌شود و اگر در زمستان این اتفاق رخ نداد، من مشکلی ندارم و با آن کنار می‌آیم.

کومان تصریح کرد: ما جایگاهمان را در لالیگا می‌دانیم و تا روزی که بتوانیم برای قهرمانی خواهیم جنگید. در لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های زیادی برای قهرمانی می‌جنگند و نمی‌توان گفت یک تیم مدعی اصلی است. می‌دانیم 2 بازی مقابل پاریس داریم و باید از سد آنها بگذریم. هدف و انگیزه ما قهرمانی در اروپاست زیرا ما بارسلونا هستیم ولی با تمام این صحبت‌ها باید واقع بین هم باشیم.

سرمربی بارسلونا در خصوص بازیکنان خود گفت: اومتیتی مدت زیادی مصدوم بوده ولی خوب توانسته ریکاوری کند و ما روی او حساب می‌کنیم. مینگوئزا نیز در مسابقات زیادی برای ما در میدان بوده و باید دید چه کسی فردا در میدان خواهد بود.

وی ادامه داد: سرخیو روبرتو انگیزه‌ای قوی دارد و می‌خواهد فردا در میدان باشد. ما او را در لیست قرار می‌دهیم ولی اینکه بازی کند را باید تصمیم بگیریم.

سرخیو روبرتو پس از 2 ماه آماده بازی برای بارسلونا شده و پس از مدت‌ها قرار است به لیست بازی کومان بازگردد.