به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،صبح امروز 27 بهمن ماه، نهمین نمایشگاه گردشگری با حضور مسعود سلطانی‌فر مدیر کل میراث فرهنگی کشور، رحمانی موحد معاونت گردشگری کشور، رحمانی فضلی وزیر کشور و رجبعلی خسروآبادی رئیس میراث فرهنگی تهران افتتاح شد.

 
مدیر کل میراث فرهنگی کشور پس از بازدید از غرفه‌ها در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری این مراسم گفت: مجموعه نمایشگاه‌هایی که در کشورها به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، بیشتر به جهت تبادل نظر و انتقال جاذبه‌های گردشگری با دیگر کشورهاست تا از تجربیات هم بهره‌مند شوند.
 
وی در خصوص مقایسه نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر شده است و ما شاهد افزایش چهل درصدی غرفه‌ها از کشورهای خارجی و سی درصد غرفه‌های داخلی هستیم. ما امیدواریم این نمایشگاه دارای محتویات بیشتری باشد و گروه‌های فعال گردشگری بتوانند از این محتویات استفاده کنند و حضور بیشتری داشته باشند.
 
سلطانی فر در ادامه اظهار داشت‌: من یک خبر ویژه به شما می‌دهم و آن اینکه با توجه به سیاست‌های کلی دولت مبنی بر حمایت از بخش گردشگری مخصوصا بخش خصوصی، در جلسه هیات دولت ماده سی و یک آیین‌نامه رفع موانع تولید به تصویب رسید. در این ماده تمامی هتل‌ها از نوروز 95 معافیت صد در صد مالی را خواهند داشت. این معافیت در مناطق توسعه‌یافته 5 ساله است و در مناطق کمتر توسعه‌یافته ده ساله.
 
وی همچنین در خصوص هزینه‌های ایام نوروز گفت: ما با توجه به اینکه حجم سنگین گردشگری را در ایام نوروز داریم. تشکل‌هایی را جهت هماهنگی و دستورالعمل‌های لازم در تمام استان‌ها شکل دادیم و نظارت کاملی بر هزینه‌ هتل‌ها و مناطق گردشگری در این ایام خواهیم داشت.
 
گفتنی است؛ این نمایشگاه از 27 تا 30 بهمن ماه از ده صبح تا چهار بعد از ظهر برگزار می‌شود.