پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- معاونین رئیس جمهور به زودی معرفی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، شنیده ها حاکی از آن است که در دوره جدید دولت، حسن روحانی حداقل دو معاونت به معاونین خود اضافه کرده است همچنین ترکیب جدیدی در انتصابات خود خواهد داشت.

بر این اساس، قرار است «عیسی کلانتری» به عنوان "رییس سازمان محیط زیست"، «علی اصغر مونسان» به عنوان "رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری" و مرتضی بانک به عنوان "رییس سازمان هلال احمر"، منصوب شوند.

با ایجاد معاونت جدید، «شهیندخت مولاوردی» به عنوان "دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی" درحقوق شهروندی،«لعیا جنیدی»  به عنوان "معاون حقوقی رییس جمهور"  و «معصومه ابتکار» به عنوان "معاونت زنان وخانواده" منصوب می شوند.

همچنین «سورنا ستاری» به عنوان "معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری" و «سید محمد علی شهیدی محلاتی» به عنوان "رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران" در سمت خود ابقا خواهد شد.

* * علی اصغر مونسان در حال حاضر عضو هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است. هر چند برخی منابع خبری وی را از اقوام رئیس جمهور ذکر کرده اند اما وی این موضوع را تکذیب کرده است.

* * آقای کلانتری! چاه‌هایی که در زمان شما حفر شد دریاچه ارومیه را به این روز انداخت

* عیسی کلانتری مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور آب، کشاورزی و محیط زیست و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه است. او وزیر کشاورزی در دولتهای اول و دوم اکبر هاشمی رفسنجانی بوده که به دلیل ادغام دو وزارتخانه کشاورزی و جهاد سازندگی کار وزارت را رها کرد و از سال ۱۳۸۱ با تشکیل خانه کشاورز به عنوان یک تشکل سیاسی بخش کشاورزی، دبیر کل آن شده و تا کنون در این سمت فعالیت می‌کند.

* پرویز کردوانی، چهره ماندگار جغرافیای ایران با ابراز تأسف از سوء‌استفاده از احساسات جامعه به منظور جذب اعتبار داخلی و خارجی می‌گوید: اکثر چاه‌های غیرمجاز و مخرب اطراف دریاچه ارومیه در دهه‌های 60 و 70 در زمان وزارت چندین ساله آقای کلانتری در وزارت کشاورزی، که اتفاقاً اکنون، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه هستند، حفر شد و کار را به جایی رساند که وزارت نیرو در همایشی اعلام کرد از سال 70 جریان آب در دریاچه ارومیه برعکس شده است و حالا امروز، آقای کلانتری چاه‌هایی را که در زمان وزارت خودشان حفر شده بود مسدود می‌کنند. 

* او دهها و شاید صدها بار و به‌صورت مستمر، صراحتاً مخالفت خود را با «خودکفایی» ابراز داشته است، با این وجود او رکورد دار تصدی وزارت بوده و در دولتهای مرحوم هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی به کار گمارده شد. او چندی پیش کار را تا آنجا رساند که صراحتاً خودکفایی را «مزخرف» خواند.