به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجو، مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس در نشست خبری عصر امروز که در محل  خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: قانون اساسی دولت را موظف به رفع تبعیض ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای مردم کرده است.

وی ادامه داد: 14 درصد جامعه دچار گرسنگی هستند که این مسئله باعث پیدایش مشکلاتی چون کوتاهی قد و سوءتغذیه شده است و از سوی دیگر حدود 800 هزار کودک در فقر غذایی مفرط قرار دارند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه باید منبع مالیات‌ها و درآمدهای حاصل از فروش نفت باید عادلانه در اختیار مردم قرار گیرد تصریح کرد: مجموع درآمدهای دولت از 85 درصد تا 95 درصد صرف پرداخت حقوق و دستمزد می ‌شود.

رحماندوست افزود: بر اساس اعداد و ارقام حدود 40 درصد جامعه حقوق بگیرند که بین این حقوق بگیران فاصله بین بیشترین و کمترین حقوق متفاوت و ناعادلانه است در میان این تعداد افرادی نیز وجود دارند که متکی به دولت نیستند.

نماینده مردم تهران بیان داشت: تقریبا 16 درصد جامعه تنها منبع درآمدی‌ شان یارانه 45 هزار و 500 تومانی است، این افراد اعضای کمیته امداد و نهادهای حمایتی را شامل می شوند؛ این در حالی است که10 میلیون فقیر غیرشناسنامه ‌دار هستند که مستمری و بازنشستگی دریافت نمی ‌کنند

وی در پایان خاطرنشان کرد: بارها به اعضای اقتصادی دولت همچون نوبخت و نهاوندیان این مسئله را هشدار داده‌ایم و آن ها هیچ گاه این صحبت ها را تکذیب نکرده اند.