به گزارش پارس به نقل از میزان، 10 روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات پایانی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.

یاران کرباسچی گنج قارون دارند که میلیاردی ولخرجی می‌کنند؟!

با انتشار خبر هفته‌نامه جدید کارگزاران، این سوال برای چندمین‌بار در ذهن افکار عمومی تداعی می‌شود که برخی چگونه هزینه‌های میلیاردی برای انتخابات مجلس را مدیریت می‌کنند و مخارج مالی این حزب، از کجا تامین می‌شود؟

به گزارش مشرق، رشد قارچی نشریات حزب کارگزاران همچنان ادامه دارد و هفته‌نامه «صدا» به عنوان ارگان رسانه‌ای این حزب، در شماره این هفته خود خبر از انتشار یک هفته‌نامه دیگر به عنوان هفته‌نامه خبری- تحلیلی تحت عنوان «سازندگی» داد.

چگونگی تامین هزینه میلیاردی تریبون‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای حزب کارگزاران همیشه مورد پرسش و سوال افکار عمومی بوده است که تاکنون پاسخ روشنی در این خصوص دریافت نشده است.

در اختیار داشتن موسسات هم‌میهن زیر نظر «غلامحسین کرباسچی» و انتشار هفته‌نامه‌هایی از قبیل «صدا» و ماهنامه‌های «تجربه» و «مهرنامه» و فصل‌نامه «دانشنامه» و البته توقیف شدن روزنامه آسمان؛ ذهن افکار عمومی را با این سوال روبرو کرده است که منبع مالی کارگزاران چه کسی و یا چه نهادی است؟

روی کار آمدن دولت یازدهم در روند فعالیت‌های این حزب سیاسی بسیار موثر بود. با روی کار آمدن دولت یازدهم حزب کارگزاران تولدی دوباره پیدا کرد و دوباره نام «کارگزاران» بر سر زبان‌ها افتاد. کارگزاران نزدیک‌ترین حزب به دولت و به ویژه معاون اول دولت وی محسوب می‌شود به طوری که بعضی از اعضای موثر آن در دولت روحانی نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

به نوشته مشرق درآمدها و هزینه‌های میلیاردی کارگزاران از دهه هفتاد از این حزب دولت ساخته نشأت می‌گیرد تا جایی که حسین مرعشی عضو ارشد این حزب سیاسی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها، سخنانی در مورد میزان تبلیغات، هزینه‌ و خرج‌های مالی که کارگزاران خود را به واسطه آن به جامعه سیاسی کشور معرفی کرد اشاره می‌کند که بالغ بر 500 میلیون تومان آن هم در سال 1374 است که با  توجه به رقم تورم فعلی چیزی حدود بیش از 11 میلیارد تومان می‌شود.

مرعشی درباره میزان تبلیغات این حزب سیاسی در ابتدای شروع به کارش و در زمان شهرداری غلامحسین کرباسچی در تهران بیان می‌کند: «ما یک روز قبل از انتشار بیانیه شماره 1 کارگزاران، 500 تابلوی چهاربعدی را در تهران اجاره کردیم و برای اولین‌بار بیلبوردهای کارگزاران با شعار عزت اسلامی و تداوم سازندگی رونمایی شد که این اقدام به عنوان اولین تبلیغات مدرن انتخاباتی ثبت شد.»

رفتارهای مالی کارگزاران و دسترسی آنها به منابع مالی باعث شده است که این حزب تصور کند می‌تواند حمایت مالی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو را برعهده داشته باشد، لذا همین مسئله تبدیل به اختلافی برای اردوگاه اصلاحات شده است و به نوعی تمامی اصلاح‌طلبان زیر منت حزب کارگزاران و هاشمی رفسنجانی قرار گرفته‌اند.

یادآور می‌شود روزنامه‌هایی مانند شرق و آرمان و اعتماد نیز کما بیش در خدمت کارگزاران قرار دارند.

سپاه هیچ دخالتی در انتخابات نداشته و نخواهد داشت

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح دیروز در نشست خبری  با تاکید بر اینکه سپاه هیچ دخالتی در انتخابات نداشته، ندارد و نخواهد داشت،تصریح کرد: وظیفه ذاتی سپاه در وهله اول روشنگری صحنه ها و جریان شناسی است که این با دخالت فرق دارد و هیچگاه سپاه وارد مصادیق نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: در مورد انتخابات هم ما معیار‌ها را می‌گوییم که همه بدانند مجلس و نماینده در تراز انقلاب چه مجلس و نماینده ای است و این ویژگی‌ها را هم از بیانات امام و رهبری استخراج کرده و کاندیدای اصلح را با این معیارها معرفی می‌کنیم.

سعیدی ادامه داد: ممکن است شورای نگهبان وظیفه بررسی صلاحیت ها را به برخی نهادها بسپرد و ممکن است برخی افراد سوابقی داشته باشند که در اختیار مراجع رسمی نباشد.

وی گفت: ممکن است از سپاه هم این درخواست را داشته باشد و سپاه در این صورت به مراجع قانونی و رسمی پاسخ می‌دهد.

سعیدی خاطرنشان کرد: سپاه در برخی مواقع ضابط قضایی و امین است که اینها به معنای دخالت نیست.

نامزدهای محترم شورای اسلامی به حوزه سربازی ورود نکنید لطفا!

 

 سردار موسی کمالی درباره وعده‌های تبلیغاتی برخی از نامزدهای انتخاباتی مجلس پیرامون قوانین سربازی اظهار کرد: با توجه به اینکه سربازی به توان رسمی نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور ارتباط دارد، قطعا تصمیم‌گیری در مورد آن از سوی ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه سربازی با موضوع امنیت و بنیه دفاعی کشور در ارتباط است، بنابراین نمی‌توان به این موضوع به عنوان یک مساله احساسی و در یک فضای تبلیغاتی و انتخاباتی نگاه کرده و اظهار نظر کرد.

به گفته جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح برای اظهار نظر در مورد سربازی باید مولفه‌های مختلف از جمله وضعیت ژئوپلیتیکی کشور، تهدیدات، آمایش سرزمینی، ابزارهای دفاعی و... مدنظر قرار بگیرند.

کمالی با بیان اینکه سربازی یک موضوع تخصصی است که باید به شکل تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بنابراین تاکید ما به نامزدهای محترم شورای اسلامی این است که به حوزه سربازی ورود نکنند و با دادن برخی از وعده‌هایی که اجرایی نبوده یا احتمال آن ضعیف است برای جوانان و مشمولان مشکل ایجاد نکنند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: متاسفانه ممکن است برخی از جوانان با اعتماد به این سخنان وارد غیبت از سربازی شده و بعد به همین دلیل در مسیر زندگی آینده‌شان لطمه وارد شود.

عارف: رقیبمان را در پای صندوق های رای حذف می‌کنیم

 

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: با توجه به تفکر اسلامی و روحیه اصلاح‌طلبی با روش های غیرقانونی رقیب را حذف نمی کنیم، بلکه مردم با حضور در پای صندوق های رای رقبایمان را حذف می‌کنند.

انتشار لیست خبرگان "یاران اعتدال" به سرلیستی روحانی

 

لیست "یاران اعتدال" متشکل از کاندیدهای مجلس خبرگان رهبری با سرلیستی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی منتشر شد.

عدم رعایت موارد تبلیغاتی در شهر اهواز از سوی برخی کاندیداها

 

حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز گفت: با آغاز تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شاهد عدم رعایت موارد تبلیغاتی در سطح شهر از سوی برخی کاندیداها هستیم.

ولایتی: انتخابات خبرگان تعیین کننده است

 

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وحدت اصولگرایان در آستانه انتخابات خوب است و همه باید حول یک محور قرار گیرند.

توضیح ناجا درباره جمع‌آوری بنرهای هاشمی‌ رفسنجانی و برگزاری میتینگ‌ها

سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری خود در واکنش به سخنان  استاندار تهران درباره جمع آوری بنرهای تبلیغاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در روز راهپیمایی 22 بهمن، به ایسنا گفت: در این روز پلیس با تعدادی بنر مجهول‌المسئولیت که مشخص نبود برای کجاست مواجه شد که این بنرها جمع‌آوری شده و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

منتظر المهدی هم‌چنین درباره همایش ها و میتینگ‌های انتخاباتی نیز گفت: باید مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شود و کسانی که مجوز دریافت کرده‌اند باید موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

وی هم‌چنین درباره تخلفات انتخاباتی خاطر نشان کرد: پلیس با رصد فضای انتخاباتی موارد تخلف را به وزارت کشور و ... اطلاع می‌دهد.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه در روز انتخابات 250 هزار مامور مسوولیت اصلی تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند، تاکید کرد: نیروی انتظامی تمامی تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی با شکوه با مشارکتی حداکثری به کار خواهد گرفت و آمادگی کامل برای پیشگیری از هرگونه کنش امنیتی را دارد.

سه داوطلب مجلس دهم در تهران ردصلاحیت شدند/اعلام وضعیت 26 نامزد تا روز سه شنبه

 رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران با اشاره به اینکه نتیجه بررسی صلاحیت سه داوطلب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه اعلام نشده بود گفت: وزارت کشور دیروز(دوشنبه) در نامه ای به فرمانداری پایتخت از رد صلاحیت این افراد توسط شورای نگهبان خبر داد.

علی اصغر ناصربخت به ایرنا افزود: در نامه وزارت کشور ناقص بودن مدارک و وجود برخی مشکلات در زمان ثبت نام، علت رد صلاحیت این افراد از سوی شورای نگهبان اعلام شده است.

وی تصریح کرد: این افراد در دقایق پایانی مهلت قانونی نام نویسی اعلام نامزدی کرده بودند.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران تاکید کرد: داوطلبان ردصلاحیت شده از چهره های مشهور سیاسی نیستند.

نصب بنرهای تبلیغاتی بزرگ در مقابل ستادهای انتخاباتی داوطلبان خبرگان منعی ندارد

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر نصب بنرهای تبلیغاتی بزرگ داوطلبان در پایتخت گفت: این اقدام در مقابل ستادهای انتخاباتی داوطلبان منع قانونی ندارد و در واقع معرف و بیانگر محل ستاد نامزد موردنظر است.

براساس فصل چهارم(تبلیغات) قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان شامل کاغذی، پارچه ای، مقوایی، فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از 70 ×100 سانتیمتر ممنوع است.

وی با بیان اینکه داوطلبان خبرگان رهبری در هرکدام از مناطق شهرداری تهران می توانند یک ستاد انتخاباتی منطقه ای داشته باشند خاطرنشان کرد: ستاد انتخاباتی خواهران و برادران داوطلبان در هر منطقه می تواند به صورت مجزا باشد.

ناصربخت با اشاره به اینکه شهرداری تهران باید محل هایی را برای نصب تبلیغات انتخاباتی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری مشخص کند یادآور شد: براساس قانون، الصاق اعلامیه، پوستر و هرگونه آگهی تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی، تابلوی بیمارستان ها، تابلوی مدارس و سایر مؤسسات آموزشی، سازمانهای عمومی، ادارات دولتی و سازمان های وابسته به دولت، اتومبیل های دولتی و اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی در سراسر کشور ممنوع است و مأموران انتظامی مکلفند نسبت به برداشتن و از بین بردن این اوراق تبلیغاتی اقدام و در صورت مشاهده متخلفین، آنان را جلب کنند و به منظور تعقیب قانونی به مقامات قضایی تحویل دهند.

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه شد!

برخی رسانه ها نوشتند مرتضی بانک که با حکم نهاوندیان، از ابتدای آغاز به کار دولت روحانی، معاونت کل نهاد ریاست‌جمهوری را به عهده دارد، ریاست ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه (حزب نزدیک به دولت) را به عهده گرفته است. تعداد قابل توجهی از اعضای موثر دولت یازدهم عضو حزب اعتدال و توسعه هستند.

مرتضی بانک اخیراً در نامه‌ای که ذیل آن را با عنوان رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه امضا کرده، به محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور نوشته است که از سوءاستفاده‌کنندگان از نام حزب متبوعش جلوگیری کند.

پیش از این برخی اقدامات شائبه‌ساز انتخاباتی اسحاق‌ جهانگیری  معاون اول رئیس‌جمهور  و عضو شورای مرکزی حزب  کارگزاران سازندگی نیز با انتقادات گسترده شخصیت‌های سیاسی روبرو شده بود.

طبق قانون، دخالت دولت در انتخابات ممنوع است.

خیزی کاندیدای برای تغییر ترکیب مجلس ایران!

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: اصلاحات پروژه نیست بلکه پروسه است و باید برای انتخابات هفتم اسفند مردم را تشویق به حضور در پای صندوق‌های رای کنیم تا با حضور گسترده ترکیب انتخابات مجلس عوض شود.

به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان عصر جمعه در همایش جوانان اصلاح‌طلب با عنوان فرزندان انقلاب افزود: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند بساط ما بدتر می‌شود و بهتر نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید ترکیب مجلس را عوض کنیم چرا که اگر در ترکیب مجلس تغییری صورت نگیرد هیچ تحولی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رخ نخواهد داد.

معاون اول دولت قبل در حال ساماندهی لیست انتخاباتی است

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم از اقدام خلاف قانون معاون اول دولت احمدی‌نژاد در راستای تهیه لیست انتخاباتی ۷۰ نفره از داخل زندان خبر داد.

سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با ایلنا، با ابراز نگرانی از ورود پول‌های کثیف به انتخابات، مدعی شده: آقای رحیمی از داخل زندان یک لیست ۷۰ نفره‌ برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تهیه کرده‌ است.او با بیان این‌که نامزدهای نزدیک به جریان انحرافی در استان‌های غربی در این لیست قرار گرفته‌اند، گفت: معاون اول پیشین رییس‌جمهور این ۷۰ نامزد انتخاباتی را به لحاظ مالی حمایت می‌کند.

علت تاخیر در انتشار لیست اصلاح طلبان

سید حسین مرعشى در خصوص لیست نهایى اصلاح طلبان گفت:ضمن عذر خواهى از عموم مردم به دلیل تاخیر در ارائه لیست نهایى ائتلاف اصلاح طلبان ؛بدینوسیله به اطلاع عموم مى رساند با توجه به تایید عده اى دیگر از داوطلبین نمایندگى مجلس شوراى اسلامى توسط شوراى نگهبان؛ این تاخیر جهت آخرین رایزنى ها بوده که انشاء الله اصلح ترین افراد به لیست اضافه شوند.توصیه مى کنم آخرین اخبار در این خصوص را از رسانه هاى معتبر پیگیرى نموده و به شایعات و حدس و گمانه زنى در این زمینه توجه نکنید.لازم به ذکر است رایزنى در این زمینه هم چنان ادامه دارد.

تائید صلاحیت 40 نامزد دیگر در انتخابات مجلس

 سیامک ره پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در گفتگو با بخش خبری 21 شبکه یک از تائید صلاحیت چهل نامزد دیگر در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 در ستاد‌های رقیب آدم داریم!

روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: متقاعد کردن سیاسیونی که می‌خواهند صدها میلیون تومان خرج تبلیغات انتخاباتی کنند، کار بسیار سختی است اما همین کار بسیار سخت از عهده شرکت‌ها و افراد بانفوذی در همین تهران برمی‌آید؛ مانند مدیر خوش‌پوش شرکت تبیلغاتی‌ای که بیزینس فصلی دارد و حالا فصل یکی از بیزینس‌های پرسود‌ش است.

 

او می‌گوید با همه گروه‌ها دوست و رفیق است؛ دفتر کارش در ظفر، همه‌نوع جذابیت‌ها ازجمله یک دفتر کار لاکچری با کارمندان با روابط عمومی بالا را دارد. کت و شلوار آبی‌رنگش با «اپل واچ» بند چرمی‌ای که در دست دارد، همخوانی ندارد و چهره‌اش دست‌نخورده نیست.

 

از فن سخنوری چیزی کم نمی‌گذارد: «دوره پیش نماینده‌ای داشتم که می‌گفت اگر روزی خواستم برای ریاست‌جمهوری قدم بردارم، تو رئیس ستاد انتخاباتی من می‌شوی. گفتم جناب دکتر، جسارتاً اگر انتخابات را پیروز شدید، چه سِمتی برایم کنار می‌گذارید؟ گفت مناطق آزاد را دوست‌داری؟ گفتم نه، جناب دکتر، خبرگزاری دولتی را به من بدهید و خبرگزاری هم‌تراز (ای‌پی) را تحویل بگیرید!»

وی ادامه داد: ما تیم 60 نفره‌ای هستیم که بخش زیادی از ما در شهر پخش می‌شویم و فعالیت می‌کنیم، حتی در ستاد‌های تبلیغاتی کاندیداهای دیگر، آدم داریم که تحرکات کاندیداهای دیگر را به ما گزارش می‌دهند. به‌همین‌دلیل من قیمت قطعی نمی‌توانم بدهم؛ چراکه امکان دارد رقیب تحرکاتی از خود داشته باشد که منافع و اهداف انتخاباتی ما را به خطر بیاندازد و در کسری از ثانیه باید برنامه‌ای بسازیم که هزینه می‌تراشد.

این شخص تمام هزینه‌ها را موکول به قرار حضوری می‌گذارد اما تبصره‌ای دارد «اگر کمتر از 200 میلیون تومان بودجه دارید، نه زمان خودتان را تلف کنید، نه زمان ما را.