به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ "امیر دریابان علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه "همایش جهان در پیچ تاریخی و نقش جمهوری اسلامی ایران در هندسه جهانی قدرت" در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه آیا  "دبیر کل حزب الله لبنان" در ایران است، عنوان داشت: خیر،البته "سید حسن نصرالله" ایران است ، چون  "حزب الله" است و  "حزب الله" در ایران حاکم است.  


وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره ادعای مضحک رسانه های صهیونیستی در رابطه با "سرطان سید حسن نصر الله" گفت: صهیونیست ها سرطان فکری دارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی  با اشاره به اینکه موضوع سوریه پس از 5 سال جنگ فرسایشی نشان داد که راه حل مشکلات این کشور نظام نیست و بلکه سیاسی است عنوان داشت: برخی کشورهای منطقه خطای قبلی خود را به شکل جدیدی دنبال می‌کنند و برای آنکه آتش بس ایجاد شود باید تروریسم سرکوب بشود.

وی درباره هیئت نظارت در برجام گفت: موضوع بحث صدور ویزا دنبال شده تا به  یک راه حلی برسد.

شمخانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای عالی امنیت ملی مواردی از نقض برجام را مشاهد کرده است یا خیر؟ گفت: زمان زیادی از تائید برجام نگذشته است و برای اینکه این مسئله گام به گام حرکت کند نیازمند زمان طبیعی است. دستگاه ناظر ما ابعاد مختلف این عقب ماندگی و تاخیر را بررسی می‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی  در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیگیری موضوع حمله به سفارت عربستان نیز گفت: این حادثه پیگیری شد، عاملان آن شناسایی و پرونده آنها به قوه قضائیه ارائه شد و در شرف محاکمه هستند. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که چرا لغو تحریم سوئیفت بانکی رفع نشده گفت: باید بایستیم تا روند طبیعی ماجرا طی شود و  بعد تصمیم بگیریم که آیا این موضوع ناشی از طبیعت ماجرا بوده یا از طرف شیطنت طرف مقابل و ما به این شیطنت پاسخ خواهیم داد.


گفتنی است اخیرا یکی از رسانه های صهیونیستی جنگ روانی ضد "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان به راه انداخته که واقعیت نداشت. علاوه بر این در چند ماه اخیر هم رسانه های وابسته به استکبار سلامتی فرمانده سپاه قدس را زیر سوال بردند که حضور وی در راهپیمایی 22 بهمن به همه شایعات پایان داد.