پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- «دکتر لطف الله فروزنده»  از نامزدهای حاضر در لیست شورای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم و عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در یادداشتی اختصاصی برای «پارس» در واکاوی لیست واحد اصول گرایان و بایدها و نبایدهای سیاست ورزی اصول گرایان نوشت:

وحدت اصول گرایان از اتفاقات خوبی بود که در اردوگاه اصول گرایان به وقوع پیوست و لیست واحد نمادی برای این وحدت به حساب می آید. جریانات اصول گرا نشان دادند که بر حرف ابتدایی خویش مقید هستند و در این روند بیش تر به همدیگر نزدیک شدند و تاکید زیادی بر اصول داشتند. خوشبختانه اصول گرایان به دنبال همین به یک لیست واحدی دست یافتند و طبیعی است که همه آن ها وظیفه دارند که از این لیست حمایت کنند.

همه کسانی که در لیست حاضر حضور دارند، وظیفه دارند که از تمام ظرفیت نیروهای اصول گرا استفاده کنند. چه کسانی که در لیست حضور دارند و چه کسانی که حضور ندارند، وظیفه خویش را به انجام رسانده اند و ماجور هستند. بایستی از آیت الله موحدی و سایر اعضای شورای ائتلاف تشکر صمیمانه ای کرد که در سایه زحمات شبانه روزی ایشان وحدت بین اصول گرایان فراهم شد. این امر یک نعمت الهی است که لازم است که شکرگزار آن بود. شایسته است که همه اعضا، جریانات و کسانی که دلشان برای جریان انقلاب و جبهه مومن می تپد، از لیست موجود حمایت کنند تا این که مجلسی کارآمد، ولایتمدار و متدین شکل گیرد.

بایستی از دوستانی هم که جزء لیست موجود نیستند، تشکر صمیمانه ای را به انجام رساند. بی شک دوستانی هستند که شایستگی های لازم را داشتند اما در حال حاضر به دلایل مختلفی در این لیست قرار نگرفته اند. طبیعتا از بین حدود 190 نفر اصول گرا بیش از 30 نفر در لیست جای نمی گیرد؛ با این حال عرصه های خدمت در جمهوری اسلامی فراوان است. این دوستان شایسته است که نشان دهند که وحدت اصول گرایان برایشان حائز اهمیت است و امید می رود که از این دستاورد بزرگ اردوگاه اصول گرایان حمایت کنند؛ چرا که خوشحالی مومنین و ناراحتی دشمنانی همچون آمریکا از وحدت اصول گرایان بر همگان مشخص شده است.

همچنین جبهه رقیب، اصلاحات و فتنه گران با راه اندازی جنگ روانی به دنبال عدم وحدت بین اصول-گرایان بودند؛ با این حال از آن ناکام ماندند. در حال حاضر نیز عملیات روانی آن ها تداوم دارد که بایستی در اردوگاه اصول گرایان مواظبت و مراقبت لازم انجام گیرد. شایسته نیست که کسی لیست موجود را زیر سوال برد و لازم است که همه افرادی که به رغم وجود شایستگی های زیاد در لیست حضور ندارند، صبوری و بزرگواری لازم از خویش به نمایش گذارند و در این صحنه آزمایش کم نگذارند.

استراتژی جبهه مقابل بر هم زدن اردوگاه اصول گرایان است. تحریک، فضاسازی، شایعه سازی و راه اندازی عملیات روانی در برنامه آن ها وجود دارد؛ چرا که از وحدت اصول گرایان ناخرسند هستند اما به نظر می-رسد که با هوشمندی دوستان اصول گرا مسائلی پیش نخواهد آمد و اصول گرایان از فرصت موجود استفاده خواهند کرد. به عنوان نمونه حمایت شخصیتی همانند آقای ابراهیمی - که شخصیتی وارسته و صاحب نظر شمرده می شود- از لیست حاضر درسی برای همگان است.

جریان اصلاحات به دنبال اختلاف افکنی و وحدت شکنی در بین اصول گرایان بود؛ چرا که بر این امر واقف هستند که وحدت اصول گرایان موجب شکست آن ها خواهد شد اما اصول گرایان با اتکا به خدا و روحیه ایثارگری بعد از چندین ماه توانستند که به یک لیست واحدی برسند که این وحدت موجب ناراحتی شدید آن ها شده است؛ لذا همچنان به دنبال ایجاد جنگ روانی و اختلاف بین اصول گرایان هستند. خیال دشمن این است که افرادی که در لیست واحد اصول گرایان قرار نگرفته اند، به عنوان ظرفیت و بستر خوبی برای اختلاف افکنی بین اصول گرایان می توانند به کار روند؛ این در حالی است که آن ها دچار اشتباه محاسباتی شده اند.

افراد حاضر در جبهه اصول گرا بر اساس اعتقاد و وظیفه شرعی خویش در صحنه انتخابات حضور یافته اند و همه آن ها اعلام کرده اند که به لیست شورای ائتلاف تمکین خواهند کرد. در حال حاضر نیز مشاهده خواهد شد که همه آن ها از لیست واحد حمایت و توطئه رقبا را خنثی خواهند کرد؛ با این حال بایستی مواظبت لازم اتخاذ شود که در زمین رقبا بازی نشود و طراوت وحدت به کام حزب الله تلخ نشود. بنابراین لازم است که از حق خویش گذشت تا انسجام موجود حفظ شود.

امت حزب الله هوشمند است و هر لیست دیگری که با عنوان لیست اصول گرایی مطرح شود، مورد پذیرش مردم قرار نخواهد گرفت. کسانی هم که با عنوان کاندیداهای مستقل وارد انتخابات شده اند، بایستی در چارچوب نظام حرکت و از هنجارشکنی خودداری کنند. آن ها در عین حال بایستی مراقبت لازم را داشته باشند که کانون های فتنه آن ها را جذب نکنند.

بی شک وحدت و انسجام در جبهه اصول گرا با لیست حاضر ایجاد شده است و شایسته است که دوستانی که در لیست حضور ندارند، به خاطر مصلحت بالاتر از لیست حمایت کنند؛ مخصوصا افرادی که موقعیت و جایگاه خیلی خوبی در جامعه دارند. چنین حرکتی آثار خیلی خوبی در اردوگاه اصول گرا خواهد داشت و باعث افزایش عزت و اعتبار آن افراد در بین مردم خواهد شد. همچنین این اقدام منجر خواهد شد که در صورت توطئه چینی دشمن برای اختلاف افکنی بین خانواده اصول گرا، چنین توطئه ای خنثی شود.