به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ میرور در مطلبی نوشت: گزارش‌ها حکایت از آن دارند که گروه تروریستی داعش از روی استیصال، کودکان و نیروهای صفرکیلومتر را با ماده روانگردان مت‌آمفتامین، که در بازار به «شیشه» معروف است، آلوده و تحریک می‌کنند تا به عنوان سرباز به داعش خدمت کنند.

داعش تاکنون، بسیاری از نیروهای خود را در شهر موصل، در رویارویی با حملات هوایی نیروهای ائتلاف ضد داعش و در نبرد با نیروهای کُرد و نیروهای ارتش عراق از دست داده است. توضیح اینکه موصل، یکی از شهرهای مهم در شمال عراق است که از سال 2014 در اشغال نیروهای داعش بوده است.

 

«کمال کَرکوکی» سخنگوی حزب دموکرات کردستان، در گفتگو با فاکس نیوز گفت: «داعش در ابتدا از فرماندهان حزب بعث تشکیل شده بود. همه این افراد ماهر و مجرب بودند و دانش نظامی بالایی داشتند. اما نیروهایی که بعدها به عناوین مختلف به آنها ملحق شدند، ناشی و بی‌تجربه بودند. نیروهای داعش واقعاً احمق هستند. اگر احمق نبودند، به این گروه ملحق نمی‌شدند.»

 

کودکان، حتی 5 ساله، بوسیله نیروهای وحشی داعش، آموزش‌‎هایی بسیار خشن و غیرقابل‌تحمل را پشت سر می‌گذارند. در حالیکه هم‌سن و سال‌های این کودکان در مدارس درس می‌خوانند و با دوستان‌شان بازی می‌کنند، آنها آموزش می‌بینند که چطور با اسلحه شلیک کنند و عملیات انتحاری انجام دهند.

 

گذشته از این، نیروهای داعش قبل از حملات و عملیات انتحاری خود، مقدار زیادی مواد محرک و روانگردان مصرف می‌کنند. به گزارش دفتر سازمان ملل در حوزه مواد مخدر و جرائم، به منظور انگیزش نیروهای داعشی که قصد انجام حملات در نقاط مختلف سوریه را دارند، حجم بالایی از مت‌آمفتامین یا شیشه از مرزهای این کشور وارد شده و در اختیار نیروهای داعشی قرار می‌گیرد. 

 

به گفته سخنگوی حزب دموکرات کردستان، مصرف شیشه در نیروهای داعش به قدری بالاست که آنها واقعاً هیچ درکی از کاری که انجام می‌دهند ندارند و عقل خود را به‌کل از دست می‌دهند. بعضی از آنها، باید تا 20 بار مورد اصابت گلوله قرار بگیرند تا از پا دربیایند.