به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رباه طهاری 46 ساله که جان داعشی – تروریست‌ انگلیسی – را جذب این گروه کرده بود در ترکیه شناسایی شد. وی اهل بیرمنگام است و چهار سال پیش انگلیس را برای ملحق شدن به داعش ترک کرد. مکان دقیق وی هنوز مشخص نیست. با این وجود، طهاری یکی از اعضای فعال گروه تروریستی داعش است.

 
به تازگی، طهاری اقدام به بازگشایی صفحه در شبکه اجتماعی لینکدین کرده است. رهگیری‌های اینترنتی نشان می‌دهد وی در ترکیه است. صفحه اجتماعی اموازی به سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه و انگلیس کمک کرد تا وی را رهگیری کنند. 
 
بر همین اساس، طهاری به وسیله رایانه‌ای در ترکیه به صفحه اجتماعی لینکدین متصل و همین امر سبب فعال شدن سرویس‌های امنیتی لندن و آنکارا شد. این به معنای آن بود که وی از بمباران ائتلاف غربی جان سالم به دربرده است. وی در صفحه اجتماعی خود تنها با دو نفر در ارتباط بوده است. طهاری مدعی است در سوریه آموزش لازم برای استفاده از تسلیحات مختلف را دیده است. 
 
محمد اموازی، معروف به جان داعشی بزرگترین فردی که طهاری برای گروه تروریستی داعش جذب کرد. جان داعشی به سرعت تبدیل به یکی از قاتلان سیاه‌پوش داعش شد و دستکم 5 گروگان انگلیسی و آمریکایی را سر برید. جان داعشی سرانجام در حملات ائتلاف آمریکا در سوریه کشته شد.