به گزارش پارس به نقل از ایرنا، به منظور سرعت بخشیدن به پرداخت وجوه سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج و براساس تمهیدات بانک مرکزی، از ابتدای هفته آینده پرداخت وجوه تا سقف های 50 و 100 میلیون ریال و نیز حساب های مشترک و حساب های اشخاص حقوقی آغاز خواهد شد.

صاحبان حساب های مشترک و حقوقی واجد شرایط، براساس متمم « شیوه نامه تسویه و پرداخت وجوه سپرده های تعاونی اعتبار ثامن الحجج» برای دریافت گواهی تسویه حساب از ابتدای هفته آینده به تعاونی یادشده مراجعه کنند.

براساس این گزارش، برای حساب های مشترک حضور همه ی ذینفعان همراه با مدارک هویتی در تعاونی و بانک عامل الزامی است. برای حساب های متعلق به اشخاص حقوقی، صاحب یا صاحبان امضای مجاز می توانند ضمن در دست داشتن مدارک هویتی، با معرفی نامه رسمی مبنی بر اجازه بستن حساب و دریافت وجه مربوطه و آخرین تغییرات ثبتی، به تعاونی و سپس بانک عامل مراجعه کنند.

همچنین، تمهیدات لازم به منظور کاهش مغایرت های احتمالی اتخاذ شده است که پس از دریافت و بررسی فایل های اصلاحی ارسال شده از سوی تعاونی، تغییرات لازم در سیستم یکپارچه بانک عامل اعمال خواهد شد.

زمان بازپرداخت مبالغ بالاتر از 100میلیون ریال سپرده گذاران تعاونی یادشده، متعاقباً اعلام خواهد شد.

 تعاونی اعتباری غیرمجاز ثامن الحجج از چندی پیش به دلیل مشکلات مالی و رعایت نکردن ضوابط بانکی با بحران مواجه شده است.

براین اساس، شورای پول و اعتبار بتازگی جلسه ای برای تعیین تکلیف تعاونی اعتبار ثامن الحجج، تشکیل جلسه داد. این شورا با قدردانی از تلاش های نتیجه بخش مقام های ارشد قوه قضاییه و اقدامات موثر و ارزنده انجام شده توسط بانک مرکزی، بر تداوم این اقدامات با استفاده از اختیارات قانونی تا تعیین تکلیف نهایی این تعاونی تاکید کرد.