به گزارش پارس به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 27 بهمن ماه 94 با کاهش 235 واحدی به رقم 77 هزار و 141 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 10 واحد افت عدد 12 هزار و 828 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص سهام آزاد شناور اما با 535 واحد کاهش به رقم 86 هزار و 439 واحد رسید.

شاخص بازار اول، در حال با کاهش 417 واحدی عدد 53 هزار و 521 واحد را برای خود ثبت کرد که شاخص بازار دوم با 1025 واحد رشد به رقم 171 هزار و 473 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون افت محسوسی روی رقم 810 واحد ایستاد.

براساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 105 واحد، کشتیرانی ج.ا.ا با 86 واحد و خدمات انفورماتیک با 62 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان با 70 واحد، مخابرات ایران با 66 واحد و ملی صنایع مس ایران با 58 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس امروز تهران به بیش از 665 میلیارد و 975 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 2 میلیارد و 590 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 124 هزار و 306 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه البرز و قند نقش جهان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین و اوراق مشارکت شهرداری کرج متوقف شدند.

 بازار سهام امروز در نماد معاملاتی پتروشیمی جم، شاهد معامله بلوکی 12 میلیون سهمی به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان میان کدهای تابعه سهامدار حقوقی بود.

در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین نیز امروز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی کد به کد شد.

امروز همچنین در نماد معاملاتی بانک ملت 60 میلیون سهم به ارزش بیش از 13.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

در فولاد مبارکه اصفهان اما 50 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان با معامله بلوکی میان کدهای تابعه سهامدار عمده روبرو بود. همچنین در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی بیش از 38 میلیون سهم به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان کد به کد شد.

از سویی دیگر در نماد معاملاتی «تاپیکو» امروز بیش از 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 51 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با معاملات درون گروهی مواجه شد و در نهایت در نماد معاملاتی بانک صادرات امروز 217 میلیون سهم از سوی بازار گردان این بانک به کدهای تابعه به ارزش بیش از 24.5 میلیارد تومان با جابجایی بلوکی همراه بود.

 امروز بازار سهام در حالی تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه خود را شاهد بود که تأثیر روانی عرضه اولیه 200 میلیون سهمی شرکت پتروشیمی فجر در روز آینده باعث شد، تا انگیزه برای تامین نقدینگی از طریق واگذاری سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بزرگ و شاخص‌ساز افزایش یابد. با این همه در بازار دوم اغلب معامله‌گران همچنان به دنبال خرید سهام شرکت‌های کوچک و برخورداری از سهام شناوری پایین بودند.

امروز در گروه فناوری و IT نماد معاملاتی «رکیش» با خبر برنده شدن این شرکت در مناقصه 50 هزار دستگاه کارت‌خوان بانک سپه همراه بود.

در عین حال در نماد معاملاتی «ولساپا» نیز امروز شنیده‌هایی از افزایش سرمایه 50 تا 100 درصدی در این شرکت شنیده شد.

در گروه حمل و نقل‌ها نیز امروز شنیده‌هایی مبنی بر افزایش سرمایه 200 درصدی در «حسینا» به گوش رسید.

از سوی دیگر در گروه بیمه‌ای ها خبرها حاکی از عقد برخی قراردادهای خارجی و تحرک این شرکت‌ها دارد.

در گروه شوینده‌ها امروز معارفه سهام شرکت زیر مجموعه متعلق به پاکسان در محل کارخانه این شرکت در جاده کرج در حالی برگزار می‌شود که انتظار می‌رود، طی هفته آینده این سهم به بازار فرابورس وارد شود. برخی شنیده‌ها حاکی از افزایش مشکلات نقدینگی در این شرکت کوچک است.

به گزارش فارس، بازار سهام در حالی امروز در انتظار ورود پتروشیمی فجر با فشار روانی عرضه کنندگان سهام روبرو بود که به نظر می‌رسد تداوم تقویت سهام در بازار پس از کشف قیمت این سهم در روز آینده ادامه یابد. نسبت قیمت بر درآمدی گروه پتروشیمی‌ها هم‌اکنون 6.5 مرتبه و سود تحقق یافته این شرکت تا پایان عملکرد 3 ماهه سوم امسال بیش از 183 تومان به ازای هر سهم بوده است.