به گزارش پارس به نقل از ایسنا؛ سردار حسین اشتری امروز 27 بهمن ماه در جمع خبرنگاران و در خصوص تحرکات اشرار در مرزهای کشور، تصریح کرد: حرکت اشرار یا گروه‌های ضد انقلاب پیش از اینکه به مرزهای ایران برسند، خنثی شده و برخوردهای خوبی با آنان صورت می‌گیرد همچنین در ماه‌های گذشته برخی از عوامل انتحاری که قصد ورود به کشور را داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه با اقدامات خوبی که صورت گرفته در مرزهای کشور شاهد مشکل خاصی نیستیم، در خصوص افزایش میزان جرم، عنوان کرد: نیروی انتظامی اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای را در این خصوص انجام داده است.

اشتری ادامه داد: در سرقت‌هایی که صورت گرفته سارقان در سریع‌ترین زمان ممکن دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی شده‌اند، در خصوص سرقتی که دیشب از یک طلافرشی در مشهد صورت گرفته نیز سرنخ‌های خوبی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه وضعیت امنیتی مرزها مطلوب است، اظهار کرد: در مرزهای خراسان رضوی مشکل خاصی نداریم همچنین در مرزهای شرق کشور با تمهیداتی که اندیشیده شده و با همکاری نیروی انتظامی، سپاه و ارتش مشکل خاصی نداریم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به لزوم افزایش بودجه نیروی انتظامی برای سال آینده، افزود: در جلساتی که با مجلس و دولت داشته‌ایم از طریق ستاد نیروهای مسلح نیازمندی‌های خود را اعلام کرده و قول‌هایی در این خصوص دریافت کردیم و امیدواریم برای سال آینده پایه اعتباری نیروی انتظامی نسبت به سال جاری افزایش داشته باشد.

اشتری با بیان اینکه در برخی از استان‌ها یا مرزهای کشور کمبود نیرو داریم،‌ گفت: خوشبختانه با همین نیروهای موجود ماموریت‌ها را به خوبی انجام می‌دهیم و کمبود نیرو در مناطق مرزی و شهری مشکل خاصی را ایجاد نکرده است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: با مجوزهایی که در اختیار داریم جذب و گزینش نیروهای جدید را انجام می‌دهیم، در مناطقی که با کمبود نیرو مواجه بودیم از دیگر حوزه‌های انتظامی، نیروهای پشتیبان فرستاده شده‌اند.

وی با بیان اینکه در خصوص آموزش نیروها اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: این اقدامات موجب تحرک بیشتر شده و در اجرای ماموریت‌ها با کاهش تلفات روبه‌رو شدیم و امیدواریم این روند برای سال آینده به منظور خدمت‌رسانی به مردم و حفظ نظم، امنیت و آرامش ادامه پیدا کند.

افزایش 50 درصدی کشفیات موادمخدر در خراسان جنوبی

مجید شجاع، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کشفیات موادمخدر خراسان جنوبی تا 50 درصد افزایش داشته است و در طی سه ماه گذشته پنج تن کشفیات انواع موادمخدر داشته‌ایم.

وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه انتخابی استان به منظور نظارت و رصد اقدامات صورت گرفته از دیگر کارهایی است که انجام شده تا این استان در امنیت کامل باشد.

شجاع با اشاره به 460 کیلومتر مرز مشترک این استان با کشورهای دیگر، اظهار کرد: خوشبختانه مرزبانی با نیروی انتظامی استان همکاری خوبی دارد و در حال حاضر امنیت قابل قبولی را در منطقه شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در خصوص تامین امنیت انتخابات، تصریح کرد: 2000 نیرو در موضوع انتخابات و در خراسان جنوبی فعال هستند، علاوه بر ماموران محافظ صندوق‌ها، نیروهای پشتیبان پلیس امنیت نیز فعال هستند.

وی افزود: این تعداد نیرو در 11 شهرستان استان که به عنوان حوزه انتخابیه تعیین شده است، تقسیم می‌شوند.

شجاع یادآور شد: چهار یگان تکاور به عنوان نیروهای پشتیبان، حفاظت از مرزها را به عهده گرفتند و خوشبختانه در مرزهای این استان نظارت خوبی را شاهد هستیم، عمده ورود اتباع غیرقانونی از مرزهای سیستان و بلوچستان است.