به گزارش گروه ورزشی : چند روزی است که خبر احضار عادل فرودسی پور تهیه کننده و مجری برنامه نود به کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس در صدر اخبار پر بازدید سایتها قرار گرفته است؛ خبری که نایب رییس کمیسیون اصل نود در توضیح آن گفت: آقای فرودسی پور به دلیل اطلاعاتی که شاید در این خصوص تبانی و فساد در فوتبال داشته باشد به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دعوت شده است.

داود محمدی، عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار « پارس » دلیل ورود این کمیسیون به مسئله تبانی و فساد در فوتبال را اینگونه مطرح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به دلیل گزارشاتی که در مورد مسائل مربوط به ورزش و به خصوص فوتبال مطرح می شد و در راستای ارتقاء سلامت در ورزش وارد این مسئله شده و جلساتی را با مربیان، ورزشکاران، داوران، پیشکسوتان و اصحاب رسانه برگزار کرد تا اطلاعات دقیق تری در این حوزه کسب کند.

وی ادامه داد: در عین حال کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می کوشد تا در این راستا روند ها اصلاح شده و اگر نواقصی وجود دارد مرتفع شود. همچنین مصداقی وارد نمی شویم و با این نگرش که سیستم سلامت پیداکند ورود کرده ایم.

محمدی خاطر نشان کرد: در مدتی که کمیسیون بررسی های خود را آغاز کرده است شکایتی در این خصوص به کمیسیون ارسال نشده اما چنانچه در روند بررسی ها به فساد شخص خاصی پی ببریم پرونده را به قوه قضاییه ارجاع خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از آقای فردوسی پور برای حضور در این کمیسیون دعوت شده است؟ گفت؟ در جلسات گذشته افرادی از خانواده ورزش به کمیسیون دعوت شدند و در جلسات بعدی نیز از تعداد دیگری دعوت خواهد شد و آقای فرودسی پور هم به دلیل اطلاعاتی که شاید در این خصوص داشته باشند به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دعوت شده اند.

محمدی در پاسخ به این سوال که در جلساتی که تا کنون برگزار شده است به چه نتایجی دست یافته اید؟ گفت: کمیسیون اصل نود مجلس به مستنداتی رسیده است و همچنین گزارشهایی نیز به آن ارسال شده که همگی نشان از وجود تبانی و فساد در فوتبال دارد.

وی توضیح داد: از زمانی که این پرونده به مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شد رسیدگی به آن آغاز شده و همچنان ادامه دارد البته در این مدت زمان به نتایجی هم رسیده ایم. در ابتدا روند کار به این صورت بود که افرادی را از جامعه ورزش برای ارائه توضیحات به مجلس دعوت می کردیم که بعضا به دلیل فشارهایی که از جوانب مختلف به آنها وارد می شد توضیحات ناکافی در اختیار ما می گذاشتند. نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ در مورد کند پیش رفتن این پرونده گفت: کندی رسیدگی به پرونده مرتبط با همین فشارها بود و ما بلافاصله برای مقابله با آن از جلسات عمومی دست کشیدیم و تلاش کردیم افراد را به طور خصوصی دعوت کنیم. بعد از این اتفاق به مستندات خوبی هم دست پیدا کردیم و به دنبال آن هستیم.

نماینده قزوین افزود: مدتهاست که مشکلاتی از این دست در فضای ورزشی کشور وجود دارد، فسادهای زیای وجود دارد که نمی توان آن را رد کرد مثلا وجود بنگاههای شرط بندی را نمی توان منکر شد در عین حال نمی توان به راحتی از حضور و نفوذ دانه درشت ها در فوتبال کشور گذشت.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: هدف اصلی کمیسییون اصل نود تهیه گزارشی در خصوص فساد در ورزش است که نتیجه این بررسی ها به وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال ارسال می شود و امکان دارد در صحن علنی مجلس نیز قرائت شود.