پايگاه خبري تحليلي «پارس»- حسين قاسمي(مورخ)- اکبرهاشمی رفسنجانی در همایش ملی الگوی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای که در تالار وزارت کشور برگزار شد رفتارمنتقدان دولت در بحث هسته ای وسیاست خارجی را به نتانیاهو تشبیه کرد. هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا ادامه داد: او آنجا رفته و اوباما را تحریک می‌کند و اینجا هم دلواپسان می‌گویند که ما اسرار را می‌گوییم؛ نمی‌دانیم این چه سری است؛ آنها هم از شیطان هستند و از آن طرف دارند کار می‌کنند اما در حال حاضر نزدیک به نتیجه رسیده‌ایم. هاشمی افزود:دلواپسان امروز با نتانیاهو همزبان شده‌اند. 

بررسی نزدیکی یادوری طیف های نزدیک به اکبرهاشمی رفسنجانی به رژیم صهیونیستی دغدغه این نوشتار است.

هاشمیون وشبکه زیتون
باند اکبرهاشمی رفسنجانی درقصه مک فارلین بابرخی افرادعضو شبکه زیتون و برخی افرادصهیونیست وارد تعامل گردیدند.عدنان خاشقی،منوچهرقربانی فر و...عناصر شناخته شده نزدیک به رژیم صهیونیستی هستند.

unnamed

بنابر اسنادموجود می دانیم که عدنان خاشقی یک سال قبل از ماجرای مک‌فارلین در ‌هامبورگ آلمان با قربانی‌فر آشنا شد و او بود که وام‌های کلانی به قربانی‌فر می‌داد تا به معامله اسلحه با ایران بپردازد. او همچنین ترتیب جلسه‌ای را با حضور یعقوب نیمرودی ثروتمند اسرائیلی و مسئول دفتر موساد در تهران پیش از انقلاب با قربانی‌فر گذاشت و با این خط ارتباطی موساد وارد ماجرای مک‌فارلین شد. خاشقی همچنین در نامه‌ای به مک‌فارلین، "منوچهر قربانی‌فر " را مشاور "میرحسین موسوی " نخست‌وزیر وقت ایران، رئیس سرویس‌های مخفی تهران در اروپا و عامل ارتباطی مناسب میان ایران و امریکا معرفی کرده است. گفته می‌شود خاشقچی رابط گروه تجاری بن لادن در امریکاست. خاشقی حدود 30 سال است که ارتباطات گسترده‌ای با مقامات ارشد سیا و موساد دارد.

نشریه عرب زبان ((اخرساعه)) مصر به قلم حسین جمال الدین درهمین زمینه می نویسد:
«...منوچهر باعدنان خاشقی میلیاردر سعودی ،که روابط دوستانه ای با ((رونالد فوریر)) تاجر اسرائیلی داشت ،دیدار کرد...خاشقی همچنین با(( دیوید کیمخی ))،مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل که قبل از اشتغال در وزارت خارجه ،نماینده موساد در اروپا بود ،روابط بسیار صمیمانه ای برقرار کرد.خاشقی درترتیب دادن جلساتی میان منوچهر ،با مقامات اسرائیلی نقش موثری ایفامی کرد...در پی ان جلسات ،منوچهر ویک تاجر سلاح دیگر ایرانی به نام سیروس هاشمی ،به لندن رفته ودر انجا با باعدنان خاشقی و یقوب نیمرودی دیدار کردند.

ghorbanifar

در 9اوریل 1985(20فروردین 1364)این دوتاجر وواسطه ایرانی به اسرائیل رفته وبا ژنرال احتیاط ((مناخیم مارون ))مدیرکل وزارت دفاع جنگ وهمتای او ((شلوموگازیت )) ونیز تعدادی از نظامیان عالیرتبه اسرائیلی ،ملاقات کرده ونیازهای ایران به تسلیحات ومواد غذایی را که طبق براورد ان دو ایرانی دو میلیارد دلار بالغ می شد ،مطرح کردند.

منوچهرقربانیفر از منزل یعقوب نیمرودی در اسرائیل با محسن کنگرلو معاون نخست وزیر وقت ایران وناظر برسازمانهای اطلاعات تماس گرفت.شماره تلفن در تهران 667829 بوده ودرمکالمه گفت:من در کشور مرکبات هستم وبا جدیت تمام موضوعات را دنبال می کنم...»(کتاب شنود اشباح ص 811 و812)

هفته نامه المانی اشپیگل هم به تاریخ 1986/12/1 نوشت :
"خاشقی با دوتن از واسطه های اسرائیلی ،تماس برقرار ساخت :یکی از انها ((ال شوئیمر)) موسس صنایع هوایی اسرائیل ودوست پرز ودیگری یعقوب نیمرودی ..."(شنود اشباح ص 815)

نکته قابل توجه ان است که بلافاصله پس از پیروزی حسن روحانی درانتخابات ریاست جمهوری ،سروکله خاشقی پیدا می شود. سایت انتخاب از سایت های نزدیک به اقای هاشمی با عنوان "بانوی ایرانی که به "الهه تجارت" شهره شده کیست؟" نوشت:

«در ماه‌های اخیر، با ملموس‌تر شدن احتمال رفع تحریم‌ها، هیئت‌های اقتصادی و سیاسی کشورهای اروپایی عازم ایران شدند تا زمینه را برای از سرگیری مبادلات تجاری آماده سازند که یکی از این موارد هیئت یک صد نفره فرانسه بود که طی اقامت خود در تهران به بررسی نیازهای صنعتی ایران، به ویژه در زمینه صنایع خودروسازی پرداخت. در رابطه با این رفت وآمد‌های سیاسی – اقتصادی نام یک بانوی ایرانی به میان آمده است. بانویی که به نوشته نشریه "ابسسیون" مردان اهل سیاست و تجارت، حسرت دسترسی به دفتر تلفن و ارتباطات او را دارند، بانوی ایرانی‌ای که در ضیافت‌های مجلل اروپا هرجا که حاضراست چشم‌ها را متوجه خود می‌کند. نام این بانوی ایرانی "شاه پری زنگنه" است که به "الهه تجارت" شهره شده است...

parizangane
شاه پری در سال‌های دهه دو هزار میلادی به "کریستوف دو مارژوری" مدیرعامل شرکت توتال در رسیدن به قرار دادهای کلان نفتی و گرفتن سهم عظیم در ذخایر نفت و گاز در پارس جنوبی کمک کرد. شاه پری همچنین به شرکت عظیم فرانسوی استفاده بهینه از آب "وی واندی" کمک کرد تا در تهران ضمن آشنایی با "رضا امرالهی" معاون وقت وزارت انرژی قرار داد عظیمی را با وی به امضا برساند که با آغاز و تشدید تحریم‌های بین‌المللی عملیات اجرایی این قرارداد همچنان عقیم مانده است...
نشریه فرانسوی اُبسسیون با نگاهی گذرا به رکود تجارت و اقتصاد بین‌المللی ایران و غرب در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد می‌نویسد:" در سال دو هزار و سیزده میلادی حسن روحانی جای احمد‌ی‌نژاد را گرفت و بار دیگر امید گشوده شدن درهای تجارت به روی صاحبان صنایع فرانسه به یک باره بالا گرفت، ولی مشکل این بود که ده سال دوری از بازار ایران، همه شبکهٔ تجاری فرانسه در این کشور را دچار اختلال کرده بود و اینجاست که بار دیگر در ماه‌های اخیر تلفن‌های شاه پری زنگنه یک لحظه هم خاموش نمی‌شود.»

راه توسعه از تل اویو می گذرد
جریان نزدیک به اقای هاشمی حداقل درسالهای اخیریکی از دلایل توسعه نیافتگی کشور را مقابله ومقاومت دربرابرصهیونیست جهانی می دانند.

دركتاب «مباني نظري برنامه چهارم »که در دولت سیدمحمدخاتمی نوشته شده، نويسندگان كتاب، آرمان‌هاي انقلاب را "روياپردازانه " و "رمانتيك" اعلام كرده‌اند و دنبال‌كنندگان آن را دنبال كنندگان آرمان‌هاي خيالي درازمدت معرفی می کنند:

«در جمهوري اسلامي ايران هر گاه تصميم گرفته شده تا برنامه توسعه‌اي تدوين شود همه رؤياپردازان رمانتيك و يا بنيادگرايان، يا به ياد آرمان‌هاي خيالي درازمدت افتاده و يا به ستيز داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي روي آورده‌اند و تلاش نموده‌اند مقولاتي نظير مبارزه با غرب، مبارزه با آمريكا، نابودي اسراييل، جهاني بودن قدرت جمهوري اسلامي ايران را در برنامه بگنجانند و از اين رو برنامه تبديل به شير بي يال و دم گشته كه كارايي پايين‌تر از قدرت منطقه‌اي را پيدا كرده است.» 

همان طور كه در اين مطلب به صراحت اعلام شده، مقولاتي چون مبارزه با آمريكا يا اسراييل از موانع دستيابي ايران به توسعه در كتاب «مباني نظري برنامه چهارم» معرفي شده است : 
«سال‌هاست كه جمهوري اسلامي ايران با فرض تعارض اصلي با آمريكا، به دنبال شريك استراتژيك در جهان مي‌باشد . ابتدا مستضعفين و مسلمين، سپس كوبا، ويتنام و كره شمالي و بعدا چين و روسيه و نهايتا اروپا و فرانسه به عنوان مؤتلفه‌هاي قدرت ايران جهت مقابله با آمريكا و اسراييل انتخاب شدند.»

در صفحه 345 اين كتاب نيز آمده است: 
«به رغم آرزوهاي رمانتيك ملي، اسلامي و يا اسطوره‌اي كه نخبگان سياسي يك سده اخير ايران از خود بروز داده‌اند، بررسي توان و قدرت بالفعل و بالقوه امروز ايران، حاكي از اين است كه طي 20 سال آينده، ايران حداكثر بتواند به بازيگر مؤثر در سطح مديريت منطقه تبديل شود. اگرچه رهبران سياسي ايران به طور كمابيش گسترده‌اي در گذشته و حال، درصدد ظاهر شدن در نقشي فرا منطقه‌اي بوده‌اند، اما دستاوردهاي ايران در افغانستان، بوسني، سودان، عراق، فلسطين و لبنان، عمدتا از افزايش هزينه‌هاي تعامل تا فرصت براي كشور حكايت داشته است»

این کتاب مبارزه ومقابله جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی را باعث اعتلای منزلت اسرائیل معرفی می کند:
«علاقه به اقدام‌هاي تأثيري و ايذايي عليه عمليات سلطه‌جويانه اسراييل و آمريكا در منطقه، توانسته است جلوه‌اي از قدرت منفي ايران را به نمايش گذارد . اما اين اقدام‌ها در بلندمدت از سويي به اعتلاي منزلت اسراييل و آمريكا و افول فزاينده قدرت ايران انجاميده است.» 

درصفحه 343 این کتاب به صراحت اورده شده که تقابل  جمهوری اسلامی بارژیم صهیونیستی ضدتوسعه است:
«امروزه بر همه مسئولين جمهوری اسلامی ايران اثبات شده است که کشورمان در تقابل با قدرت امريکا و اسرائيل، با حالت انزوا و صرفا متکی بر خود، قادر نخواهد بود مسائلی از قبيل فقر، بيکاری، عدم توسعه، عدم توليد، عدم صادرات و غيره را حل نمايد. حل اين معضلات در همه جهان با اتصال به اقتصاد جهانی و بهره برداری از سرمايه گذاری و تکنولوژی خارجی،‌ مقدور و ممکن می باشد و لذا اين عامل مهم در برنامه چهارم توسعه بايستی به دقت مورد مداقه قرار گيرد و جايگاه آن به وضوح برای جهانيان و سرمايه گذاران خارجی روشن گردد.» 

ازنکات تاسف برانگیز، توجه جدی این طیف به عادی سازی روابط با رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی به منظور توسعه است. درهمین راستا یک مرکز استراتژیک در نهاد ریاست جمهوری درماههای اخر دولت هشتم طی نامه ای كه انتشارعمومي نيافت به رییس جمهور وقت سید محمد خاتمی حل مشکل هسته ای وتوسعه را منوط به تنش زدایی با رژیم صهیونیستی بیان می کند.

محمودسریع القلم نیز درکتابی که با مقدمه حسن روحانی منتشرکرده است برظرفیت ضد توسعه تقابل با رژیم صهیونیستی از سوی جمهوری اسلامی تاکید می کند:
«... تسلط امنیتی و نظامی آمریکا بر کشورهای مسلمان وسیع تر شد و رژیم صدام به ایران حمله نظامی کرد. مجموعه غرب، حکومت‌های عرب، اسرائیل و حتی به طور غیرمستقیم‌تری شوروی نسبت به انقلاب اسلامی، سیاست‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران موضع گرفته و در تضعیف و تخریب آن کوشش‌های فراوانی را آغاز کردند. در نتیجه، جمهوری اسلامی ایران از دو منبع اپوزیسیون ایرانی داخل و خارج از یک طرف و نیروهای عظیم در خارج وارد نزاع و جنگ گسترده‌ای شد... افکار و اهداف جمهوری اسلامی بدین صورت نیروی تهاجمی قابل توجهی را در مقابل خود ایجاد کرد. تداوم این وضعیت پس از دو دهه باعث شده است که جمهوری اسلامی ایران همچنان یک پدیده امنیتی باقی بماند، تا این حد که تقابل جمهوری اسلامی با محیط بین‌المللی و اطراف خود در حالت نظامی امنیتی حفظ شده و به اختلافات سیاسی تقلیل نیابد. هر چند با گذشت زمان، روابط ایران با بسیاری از همسایگان تعدیل شد ولی مرکز ثقل تقابل فکری، ایدئولوژیک و سیاسی-امنیتی آن یعنی اسرائیل و موجودیت و سیاست‌های آن همچنان باقی مانده است. نگرانی، تهدیدها و تقابل با مخالفان، وقت، انرژی و منابع قابل توجهی از جمهوری اسلامی را به خود اختصاص داده است.»

sarighalam

درکتاب «مجموعه مقالات سیاست خارجی توسعه گرا» منتشره توسط پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درمرداد1387 نیز نکات قابل تاملی در این خصوص وجود دارد. دراین کتاب دلیل توسعه هندرا تنش زدایی ونزدیکی با رژیم صهیونیستی ذکر می کند:

«تاپیش از 1990،سیاست خاورمیانه ای هند بیشتربا اتخاذ موضع درباره درگیری اعراب واسرائیل جهت دهی می شد. هند در سازمان ملل متحد علیه تشکیل اسرائیل رای مثبت داد. میان اهداف جنبش صهیونیستی با جنبش آزادی بخش هندی تناقض شدیدی وجود داشت، از این رو با دنیای عرب و جمعیت بزرگ مسلمان خود، مواضع یکسانی درپیش می گرفت. پس ازپایان جنگ سرد،هندبارویکردی عمل گرایانه، سوگیری سیاست خارجی خویش را برای همانند سازی باشرایط دگرگون شده بین المللی اصلاح کرد. درهمین راستابا دگرگونی در موازنه بین المللی قدرت پس ازجنگ خلیج فارس و فروپاشی شوروی، هند فرصتی برای عادی سازی روابط خود با اسرائیل به دست اورد.»

درادامه این تغییرنگرش را ازعوامل مهم توسعه وپیشرفت هند معرفی کرده است. این کتاب رشد 8درصدی اقتصاد هند طی 15سال گذشته، و دستیابی به مقام دوم، پس ازچین، افزایش نیروی کار و صنایع پیشرفته فناورانه را حاصل این تغییر و نزدیکی به رژیم صهیونیستی و دنیای غرب معرفی می کند.

الزایمرسیاسی
درحالی هاشمی رفسنجانی سعی دارد  نتانیاهو و نیروهای جبهه انقلاب را مخالف مذاکره و رابطه با امریکا می داند وانها را همسو معرفی می کند که پیش از این خلاف ان را مطرح نموده اند.

هاشمی رفسنجانی صراحتامی گوید اسرائیل مخالف رابطه ما با امریکا نیست و حتی کمک هم می کنند.

درمصاحبه ای که ایشان با صادق زیبا کلام داشته اند(کتاب هاشمی بدون روتوش - چاپ اول 1387صفحه 204)چنین امده است:
«زیباکلام :من معتقدم - نه این که اسرائیلی ها نمی گذارند بلکه با مشکلی که ما با اسرائیلی ها داریم ،خود به خود نخواهند گذاشت که ما یک رابطه حداقلی با امریکا داشته باشیم.
هاشمی رفسنجانی :"اگر ما بخواهیم،اسرائیلی ها هم کمک می کنند .برای اینکه می دانند که اگر یک رابطه معمولی باشد ،امریکا می تواند روی کم کردن خصومت ما تاثیر بگذارد.اسرائیلی ها هم اینده نگر هستند.

زیباکلام :پس شما دارید یک نظریه دیگری مطرح می کنید.معتقدید که اتفاقا اگر ایران چرخش وتمایلی به امریکا نشان دهد، اسرائیلی ها تلاش خواهند کرد که این تمایل گسترده شود ،چراکه معتقدند بهبود روابط ایران وامریکا همانند نوری در انتهای تونل برای اسرائیلی ها خواهد بود وگرمی میان تهران و واشنگتن نهایتا بر روی نگاه ایران به اسرائیل تاثیرخواهد گذارد
هاشمی رفسنجانی :قطعا اسرائیلی ها مسئله را اینگونه می بینند.
زیباکلام:اگر نبینند؟
هاشمی رفسنجانی:این را شما می گویید ما اینگونه نمی فهمیم...»

"جاش"های جریان هاشمی و رژیم صهیونیستی
صادق زیباکلام ازجمله عناصر نزدیک وسینه چاک  جریان هاشمی رفسنجانی که به بیماری اسهال گلو نیز دچار است مدتهاست برلزوم به رسمیت شناختن این رژیم منحوس اصرار می ورزد. بدون شک این جریان حرف خودرا اززبان امثال زیباکلام میزند.زیباکلام می گوید:

«کشور اسرائيل با تاييد مجمع سازمان ملل در تاريخ 1947 تشکيل شده و يک کشور قانوني است! بنا براين ما حق نداريم اسراييلي ها را باطل مطلق و فلسطيني ها را حق مطلق بدانيم!»

zibakala_

زیباکلام حتی در جایی دیگر از عشق و علاقه اسرائیلی ها به ایرانی ها می گوید:
«ان وقت چیزی که خیلی غریب است ،علاقه اسرائیلی ها به ما ایرانیان است.ان اسرائیلی هایی که ایرانی الاصل هستند بایک عشق وعلاقه عمیقی از ایران صحبت می کنند و واقعا در کنفرانسها مشخص است که چقدر مایلند با ایرانی ها روابط داشته باشند .درحالی که فلسطینی ها وسایر اعراب اصلا محل هم به ما نمی گذارند ....
ان اسرائیلی هایی که در گذشته در ایران بوده اند وحالا ایرانی هم نیستند یک جوری درمورد ایران حرف می زنند گویی نهایت ارزویشان این است که یکبار دیگر بیایند ایران.علیرغم این بغض وکینه ای  که ما نسبت به اسرائیلی ها ابراز می کنیم ،انها با ما خیلی دوستانه برخورد می کنند.واقعا شما نمی دانید چه اصراری دارند که با ما ایرانی ها مراوده داشته باشند.من نمی دانم این بغض و کینه ای که ما نسبت به اسرائیلی ها داریم از کجا ریشه می گیرد؟...
 … اسرائیلی های ایرانی الاصل در کنفرانس هایی که من می روم، خیلی مایلند که با ایرانی ها مراوده داشته باشند، در حالی که فلسطینی ها و سایر اعراب اصلاً محل هم به ما نمی گذارند. برخی فلسطینی ها که اصلاً مدعی ما هستند و جلوی آمریکایی ها و اسرائیلی ها به ما می گویند که در کار ما دخالت نکنید.» (هاشمی بدون رو توش -ص۱۹۶)

خوب است هاشمی رفسنجانی و جریان نزدیک به ایشان درباره شاهین دادخواه نیز توضیح دهند.
شاهین دادخواه مشاورچه کسی بوده است؟
علت وچگونگی ارتباط او با سرویس رژیم صهیونیستی و دیداربا وزیرصنایع این رژیم وسفر به اراضی اشغالی را توضیح دهند؟
ارتباط او با ملکه زیبایی رژیم صهیونیستی چه بوده است؟

shahindadkhah

همچنین ادام وریتی دوست نزدیک لیام فاکس وزیر دفاع پیشین انگلیس،ا زافراد بسیارنزدیک به موساد بوده ومامورسرنگونی دولت احمدی نژادبوده است.روزنامه اينديپندنت در گزارش خود به قلم جين ماريك و جيمز هانينگ مي نويسد: آدام وريتي مشاور خود خوانده ليام فاكس با موساد و جناح مخالف ايران ارتباط داشت.

در افشاگري اينديپندنت تصريح شده است آدام وريتي كه دوستي و نزديكي او با فاكس به سقوط وي انجاميد طي چند سال گذشته چندبار به ايران سفر كرده بود و با رهبران گروه هاي مخالف دولت ايران در واشنگتن و لندن ملاقات هايي داشته است.

حال سوالی که اینجا مطرح می شود ان است که ایاادام وریتی  باکسی یاکسانی ازمخالفین دولت محمود احمدی نژاد درمجمع تشخیص بمنظور اجرای طرح خود یعنی براندازی دولت مذکور ارتباط داشته است؟

ثانیا آیا داستان ارتباطات م.ه و عباس یزدانپناه با آدام وریتی  در سال ۲۰۱۱ برای خریدن " سیستم رمز نگاری مکالمات" حقیقت دارد؟

veriti
وریتی در کنار فاکس در مراسم ازدواج وزیر دفاع مستعفی انگلیس

تاکی باید اسنادواطلاعات مکشوف شبکه ادام وریتی،موساد و جریان فتنه دربایگانی های سازمانهای اطلاعاتی ما خاک بخورد الله اعلم...ایا زمان افشای انها فرانرسیده است؟این اسنادومدارک رابرای چه زمانی نگه داشته اند؟

سرمایه های اسراییلی
در جریان فتنه ۸۸  بنیامین نتانیاهو  وشیمون پرز اعلام کردند که:«اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند!» و «اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند!» 

البته این اولین بارنبوده است که شاهدهمسویی و حمایت رژیم صهیونیستی ازجریان نزدیک به هاشمی رفسنجانی هستیم.بالاخره این حمایت ها وچشمک پرانی ها بی حساب وکتاب نیست.

ازاینگونه مواردکه همسویی وهمراهی این جریان را با رژیم صهیونیستی نشان می دهد فراوان است وانچه ذکرشد مشتی ازخرواربود.